HaRus KaMu taHu ya...

9:22 PM at 9:22 PM


* kalo aku tak pernah sakiti kamu....

* kalo aku tak pernah marah kamu...

* kalo aku tak pernah ketawakan kamu...

* kalo aku tak pernah gaduh dengan kamu...

* kalo aku tak pernah jelir kat kamu...

* kalo aku tak pernah rasa nak sekeh kamu laju-laju...

* kalo aku tak pernah rasa nak debik kamu walau sekali...

* kalo aku tak penah betengkar dgn kamu...

* kalo aku tak pernah pinjam duit kamu dan lambat bayar...

*kalo aku tak penah antar msg kutuk wlupun kamu tgh demam...

*kalo aku tak pernah sebut nak lempang kamu...




...itu bermakna kamu x penah ada di sudut " daging kecil" yg bernama hati...



...:::milik aku::..






~harus kamu tahu~




by : tUaneMpuNyahati

teRimaLah KaSihku ....

8:42 PM at 8:42 PM








sebelum tu..makaseh wat spupuku encik aben sbb sudi kasi award ni kat aku tanpa paksaan dari mana2 pihak ataupon media2 massa...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

simple...sekali pandang ia sekadar pic yang yang tak bermakna...hatta tiada lansung pasaran kalo dijual di padang besar maupon roadwalk...tp kesudian untuk memberi dan membuatkan seseorang rasa dihargai..pada aku...itu yang sangat bernilai dan tak ada siapa yang mampu membeli "rasa" itu walaupon sekaya mana kamu.....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"orang tamak selalu kenyang"...berbekalkan slogan idup aku ni....aku memang taknak kasi sapa2 award ni...kah..kah~




~"terima kasih" ...simple tapi bermakna"~






by : SpuPuMuygkaCaKitU...

...:::muKa BuKu aMaLan:::...

4:04 AM at 4:04 AM

tenang-tenang kamu disitu ya.....tarik napas..lepas~ tarik napas...lepas kat muka kawan..then kita berkongsi rasa di sini...demi kebaikkan aku dan juga kamu....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dunia tanpa sempadan...ya~ ari ni macam-macam yg wujud menghiasi dunia tanpa sempadan ni..maklumat di hujung jari...kuasa di jari anda dan terpulang jugak pd kuasa letrik umah..kalo takdak letrik takkan nk cucuk plug kat pusat....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

pelbagai bentuk dan tujuan diperkenalkan dan direkacipta di dlm dunia tanpa sempadan ni...dari friendster yg sudah pon berkaler HULK....mukabuku ataupon nama manjanya facebook yg kelihatan suci tanpa sebarang background...tagged...myspace...itu ini dan sesepesies dengannya.....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

hari ni aku jugak taknak kalah...tak mahu dituduh berada di zaman paleolitik...aku juga turut serta bermukabuku untuk mencari kwn-kwn seperjuangan yg lama terpisah...mngeratkan kembali silaturrahim kununya..alhamdulillah tujuan tu tercapai...kunun skali lagi~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

alhamdulillah~ ...selain dpt berborak-borak...bertukar2 pendapat..komen mengomen..ada jugak yg mengupload gambar-gambar sejuta kenangan utk ditatap kenalan-kenalan..pelbagai versi..tema..dan posisi dicandid.....ada yg teserlah keayuannya bertudung..dlm folder yg sama jugak ada gambar " guna jari kaki pon boleh" ...iklan syampoo....untuk apakah?...cool? ada jugak gambar-gambar yang dah berkahwin sebelum waktu....tema taat kekasih...gambar berjanji setia...tema kamulah segala2nya bagiku...belangkas mengawan...tema rasa dunia ini hanya ada kamu dan aku...dan lain...lain....lain.....lain...lain-lain lagi........



ayuh renung sejenak...tinggalan seperti itukah yg kita tinggalkan untuk semua manusia tatap dan kenang seandainya kita pergi wat selama-lamanya?...dan berharap di bawah gambar-gambar itulah manusia menulis "al fatehah" ?....itu?...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Diri yg tidak bagus ini sedang belajar menjadi bagus dr kebagusan orang-orang disekeliling supaya tidak dilabel menjadi 'macam bagus' - ReDhaaiNnur-

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~al fatehah wat kenalan yang dah pergi mengadap Tuhan dan bakal menerima mukabuku amalannya dan mudahan kanan yang menyambut...Allahumma amin~





by : muKabUku3555

...:::BeRaNi keRaNa saLaH:::...

10:11 AM at 10:11 AM




2 3 ari ni aku mmg banyak masa lapang...sebenarnya hari-hari lapang dan lapar...rasa akal kosong dari pengetahuan am mmbuatkan aku merasa perlu jenjalan melihat karya kawan-kawan tak kira baru kawan ke atau penah putus kawan dan kawan balik....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dengan kelajuan internet yg sangat super duper kelajuan 2 3 ari ni..memudahkan aku klik ke kesana kemari walaupon sedikit gangguan drpada incik nyamuk bwh meja yg mengeget betis mulusku ini tanpa belas kasihan...tp itu bukan penghalang...asal kau x gigit wayar internet sudey...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
dalam mengklik ke sana ke mari tanpa peduli kawan yang tak kacak lalulintas depan bilik...aku terpandang 2 3 artikel yang sangat hot...hot ker?..ya..memang hot..di sana aku dapat lihat pertempuran keybord berlaku di antara melayu-melayu yang mempertahankan diri memasing dari ditindas...ditindas ke?..persoalan lagi di situ....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

lagi panas bilamana yang bertempur itu adalah dua kelompok besar yang masing-masing mempunyai nilai yang sangat berharga di dalam kelompok masyarakat...lagi-lagi kalo berasal dari NILAI N9 ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

satu kelompok dari JURUSAN MUDIM betempur dengan JURUSAN TOK BOMOH NYIANG INSON...100% yang mengikuti kedua-dua kuliah ini adalah melayu kebal dan semestinya ISLAM..ISLAM sekadar di kad pengenalan jugak termasuk carta....dari hasil tinjauan aku kebanyakkannya mewarisi genetik HANG JEBAT..dan disebabkan itulah kehandalan mereka mempertahankan diri menggunakan keyboard sangat teserlah...dan ada jugak sebahagian yang yang berketurunan HANkIu JAya...kebanyakkn jurus yang digunakan adalah pukul curi dan lari..ataupon sekeh kepala sembunyi siku....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

punca pertempuran berlaku di sini pada mata kasar aku tak lain tak bukan sangat berkenaan dengan artikel "anjakan paradigma bila kena kopi che nah" tesebut...wah~ baca berita pulekk..saksi kejadian di tempat kejadian ...bla...bla...bla...cut! *ngarot lagi..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maka dasar melayu telah digunakan di dalam medan pertempuran maya ini...dasar tak boleh trima pandangan dan mempertahankan diri walaupon telah dipraktikalkan oleh kedua-duanya...tak melayu lah kan kalau trima bulat-bulat nasihat ye dok?..abes-abes busuk kutuk dulu orang bagi nasihat seround dua....baru melayu...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dasar sebegini tercetus kerana mereka sangat meyakini bahawasanya yang menasihati mereka itu tidaklah layak untuk bersuara atau memberi nasihat kerana bukan sebab mulut mereka busuk...tapi bagi diri mereka.. yang menasihati itu jugak manusia yang tak pernah lari dari kesilapan...jadi harus menentang kalau nasihat itu datang dari manusia kerana mereka jugak bersifat wajib salah....wlupun yang dinasihati terang-terangan kita salah...tp harus jugak ditentang....KERANA APA?.....takkan nk tunggu malaikat yang tak penah salah turun nasihat kot dikk~ buatnya yang turun nasihat IZRAIL? ..mau tebongkang situ...al fatihah tuk din beramboi *selingan.....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tapi kadang tak salah si penerima nasihat jugak kalo melenting cekeding kalo si pemberi nasihat jugak seakan tesampuk sindrom bangang dalam penyampaian nasihat tesebut..jadi kebangangannya menasihat menimbulkan kebengangan si penerima...maka bila bangang bersatu dengan bengang jadilah bang booom bang......*jadi aku tau sekarang kenapa malaysia tak kuarkan keta kebal sendiri...sebab rakyatnya dah cukup kebal...dan banyak yang sudi mati demi salah...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ok...kerana apa tadi?...apa?..kerana kita melaaa??..melayu apa adik-adik?... melayu kebal!!!...pandai kamu ah chong!..ok buka mukasurat seterusnya........


~krrinng!!! loceng rehat pon berbunyi..jom makan..~






by :HaNgKeBun

1 kaTa uNtuK semUa...

2:35 AM at 2:35 AM


...apa jua...



*sakit ati?

*poket rabak dan tak penah penuh?

*penat wat asigment yg lagi 30% bila nk siap ntah?

*PTPTipu yang menghantui?

*putus kasih?

*kecewa?

*sakit jiwaraga?

*lapar big apple?

*trengat mak kat kg tapi telipon jarang skali?

*malas begerak?

*demam kura?

*pening dengan jodoh bkn sebab xdak..tp tak tahu nk pilih?

*line tenet umah yg mcm minta suh kerat ngn gunting terus?

*takut untuk bedepan dgn hidup?..



...tido....selesai! ...


~mengharap penghabisan yang baik di hujung tidur yang panjang~





by :tOkeiTiLamVoNopLak

aKu beRLiNdung dari yaNg itu........

5:47 AM at 5:47 AM


tempat kejadian : bilik air umah aku

keadaan diri : sebelah mata baru nk terbuka

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

huh~ sangat mengejutkan aku bilamana kaki terpijak bilik air....aku renung betul2 bekas sabun di sebelah aku...sesekali aku lirik cermin yang sama kaler ngan sabun tu...aku pandang semula bekas letak sabun...aku tenung lagi...darah menyirap..meremang bulu roma...mata yang separuh terbuka terus memancarkan sinar..teringat kembali malam itu ada orang bergurau panggil aku dengan panggilan mimi..menjadikan aku lagi sgt cuak..nauzubillah~

aku cuba renung kembali wajah-wajah rumate aku....muka masing-masing lagak farouk gagak hitam...kalo disukat dari wajah masing2...setakat lembu sekor nak dibaringkan memang sangat berkemampuan...lembu tgk pon boleh baring sendiri dek takut...jadi siapa punya angkara?...


*fikiran tetiba menerawang..... trengat sesuatu.....aku senyum...



sumpah aku tak sengaja terbeli sabun kaler PINK giler tu!..makcik kedai tu tak cakap pon kaler terang cmtu...huh~




p/s : amaran buat ahli gagak itam : sudah ada 3 benda lam umah kita berkaler itu..jangan sapa-sapa beli lagi!~





by : atipiNk