HaNcuRnya eMpAyaR KruJaan tOoBa

9:50 AM at 9:50 AM

LANGKAWI 22 Dis. – Sebuah jeti yang menjadi nadi utama untuk penduduk Pulau Tuba berulang alik ke Pulau Langkawi, roboh semalam.


Kejadian yang berlaku kira-kira pukul 12 malam (waktu orang kampung sedang membuta) itu di sedari oleh penduduk-penduduk kampung yang berada di sekitar kawasan jeti tersebut.

Tinjauan mendapati hanya bumbung dan tiang jeti (nasib baik tinggal jugak bumbung dengan tiang) berkenaan yang kelihatan dan amat berbahaya kerana dikhuatiri jeti tersebut akan terus tenggelam (tenggelam kerajaan boleh buat semula, duit kerajaan banyak) dan menyukarkan penduduk yang sering berulang alik (tak ada keja nak ulang alik,habis duit) ke Pulau Langkawi.

Jeti yang terbabit (cantik jugak kampung aku)


Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Persekutuan (JKKP) Pulau Tuba, Mansur Sulaiman berkata, beberapa pengusaha bot yang berada di sekitar jeti tersebut dapat menyelamatkan bot masing-masing.

“Secara tiba-tiba, jeti tersebut terus roboh dan nasib baik mereka sedar dengan cepat dan berjaya memindahkan semua bot-bot yang berada di jeti tersebut.

“Syukur (kalau tau syukur kita pakat pergi masjid selalu la yer) juga kerana tidak ada kemalangan jiwa berlaku”(memang la..waktu 12 malam siapa nak naik bot, buang tebiat la kalau naik) katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Menurutnya, jeti yang dibina pada tahun 2000 dengan kos RM9 juta (ntah betul ntah tidak) sebagai transit mengangkut barang-barang keperluan harian, urusan harian penduduk ke pulau besar dan pengangkutan pelancong.

“Disebabkan jeti ini roboh, semua penduduk terjejas dan kami amat malu kerana para pelancong akan takut datang ke sini kerana bimbangkan keselamatan mereka,” katanya.

Tambahnya, pihak JKKP telah beberapa kali membuat aduan (memang kerajaan tak peduli sangat kampung aku) tentang perkara tersebut, namun tiada tindakan susulan dibuat.

ketua kampung, amu mejie berkata "ala...lama dah aku tengok nak runtuh..kontraktor bangang a.k.a kroni dorang jgk untung, boleh wat lain, selama ni pon bukan kerajaan kisah sangat kampung aku nie..time nak ngundi je pakat turun sekampung..dok sengih2..nak je aku lempang"..

tambahnya lagi..harap-harap la kerajaan buat cepat sikit jeti baru tu..aku nak mancing nanti pon susah..dah la kampung aku tu ibu negeri langkawi.jangan sampai aku wat parti cap tupperware baru kat kampung....sekian

by : DaKtooBa

6 comments:

aShiQeiN ariffiN said...

lawanya jeti kg awk..wlpun dh terbalik cam gitu..air laut pun biru jerk...waaaaa bestnya...kg awk tu kat kat pulau lain dr langkawi eh?nak p kena naik bot eh?ada byk udang n ketam jugak ke?...nyum nyum..seafood..

amu mejie said...

terbalik pon lawa ke qien?he...biru la sbb xde ombak time tu..kalo ombak kuat kelodak naik kotor jgk..a r..kt pulau lain..naik bot leh berenang pon ok...udang ketam da mmg idup d laut..insyaAllah la ada..iskh..he


~welcome to poison island~

kujat el kutat said...

ni buat brite sndiri or memg ade dlm paper??hehehe...mcm x cye jek leh runtuh..nmpak sgt la bukan 9 juta...hahahaha

tok ki...kala meling meling.. said...

ada hikmah runtuhnya empayar tooba tuh...dia sedang menanti CEO gagak hitam sebebey blik merintah..insyallah akan terbina kukuh...xgitu amu mjie...hahaha

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室

花生豆花Alex said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社