JeRiTan BatiNku

4:32 AM at 4:32 AM

tiada yang menyakitkan bagi seorang lelaki selepas putus chenta melainkan sakit gigi...tapi seandainya sakit gigi yang diiringi putus chenta memang aku tak dapat bayangkan.....memang nahas doktor yang cabut gigi beliau.. dan aku rasa peratus gigi doktor nak tercabut lebih tinggi dari gigi pesakit..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dan alhamdulillah aku diuji dengan sakit gigi sj tanpa pakej putus kasih ni...terasa betapa kerdilnya seorang hamba bila ditarik sedikit nikmat dari jutaan nikmat kurniaan Allah S.W.T..nikmat gagal mengunyah dengan baik bagi aku adalah dugaan yang agak besar dan berat untuk ditanggung....nak dikunyah sakit, nak ditelan takut tak hadam....serba tak kena jadinya...seandainya aku diberi peluang antara kawen muda dan sembuhkan gigi waktu ni nescaya tanpa was-wasnya aku memilih untuk merawat gigi...pastu baru kawen..sebabnya kalo gigi sakit susah nak makan beradab..cewah!....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sindrom gigi bongsu tumbuh tua-tua ni jugak wat aku tak keruan...nak dicabut takut..nak biar sakit..bak kata pepatah melayu..ditelan mati tokwan diluah mati nenek..bukan taknak ke klinik..cuma sebelum-sebelum ni aku sering dimomokkan dengan macam-macam cerita seram doc gigi arab..aku dapat bayangkan spanar hidup, skrewdriver ada dalam mulut aku..dan aku wat keputusan takkan berurusan apa-apa dengan doc sini hatta sebagai kwn skalipun...rela aku suruh kawan-kawan tampar laju-laju dari ngadap doc sini...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dan saat ini aku masih lagi terasa denyutan naik ke telinga lalu menapak di kepala akibat sakit gigi...dan sebelum keybod kawan aku ni ku geget rakus biarlah ku mengundur diri....



~gusi punya sakit, gigi dapat nama~





by : dr.GraHam

15 comments:

aShiQeiN ariffiN said...

salam...owh sakit gg eh..bg alamat nak pos ubat..serius ni..

Qhazi said...

sakit kepala, tampal koyok,.sakit gigit tampal koyok..hehe sabar..

Fathiah said...

Syafakallahu syifaan 'aajila . Pi lah doc tu mizi . Doa banyak2 doc tu boleh dipercayai .

ct_saggie said...

la......
sakit gigi gak
erm
gosok gigi tau
jgn tak gosok
heeeeeee

CikLieYzaOnline said...

hahahahahahahahaaaa...nk gelak jht...
oh adikku mijie,kumengerti jeritan batinmu kerana diriku turut merasai apa yg kau rasai di saat ini.hahahaha.tp diriku dh bertekad untuk bertemu dgn doc hari ni xkira apa yg doc tu nk buat,buat la.den x kisah sbb rahang den pun dh xleh nk nganga luas2.nk gelak payah,nk mkn payah,nk menguap payah...semua payah..dh puas sapu minyak panas kat pipi ni tp x berkesan pun.pi la jumpa doc..biaq p la spanar ka apa ka yg dia nk boh lam mulut kita,anggap ja xdak papa....beranikan dirimu...jom kita pi jom...wuwuwuwuwuwuwuwu.kngah takut gak ni....xlena dok pkiaq nk pi atau x pg ni...wuwuwuwuwuwuwwuwu..

amu mejie said...

qien...rsnya gg x sakit..mulut yg sakit..sbb mulut yg adeh...adeh ni...hu..makaseh qien ats jasa baik anda..pos karipap skali..donut jgn lupa..


qhazi..yela qhazi..ni bkn setakat nk tampal je ni..rs cam nk balut terus ngn koyok tu jd mumia pon ada..hoho

fathiah....alf syukran..ya Rabb2.. nnti la nk istikhrah dulu pegi ke tak..he


ct...gosok lor..tinggal iron gigi je blom wat lg..

kakngah...gelak sakan no..he..ni jangkit dr kakngah la.msuk blog dia lama2 ngn kita pon skali kena..g la kakngah oi doc gg tu..sok dia cungkil guna orang jongkit keta tu...lala~~...

CikLieYzaOnline said...

hahahahahahahahahahahahaha...
sekali lagi diriku ketawa.....
lawak la miji ni...sakit gigi kian menjadi bila dok baca komen kat sini..hahahahaha..em,sakit gigi...
wuwuwuwuwuwuwuwuwuwuuu.....

amu mejie said...

kakngah....mmg doc suh kak ngah gelak pon..sal senang nganga nnti...sng doc gak nk jongkit gigi kakngah tu..he..xtaw la~~

Qhazi said...

amu,..nmpknye kene bukak tajuk baru ni,.. "forum sakit gigi sedunia" hehe...

Ochie~(^_^)v~ said...

salam ziarah incik mijie...
alalala.. sakit gigi ya..
meh ochie bantu redakan sakit tu..
bantu nengok leh ka.. hohoho..

anasxz said...

hello mizi weh...

sakit gigi pulak dah.. haiii.. pekena laksa terlajak kot...

kasi rehat sat... jomm22

amu mejie said...

ochie...salam..ziarah jak ka? anggur ker..roti pat segi ker bwk skali la..stakat negok ja..bdk2 ni pon leh negok ja la...:P


anasxz...salam ostad..lama dah x sebut perkataan laksa tu apatah lagi nak soru...he..dtg ar umah..

~jom2 wat laksa~

_ToMaToMeI_ said...

hehehe...g la cabut mizi oi..dari mananggung siksa..cabut sat ja..bukan lama pun...aduyai..ko kan behati waja..

amu mejie said...

tomatomel..."g la cabut"?..nak g pon pikir bnyak kali..lagi nk cabut lak..hoho..den rela biar tumbuh jd wolverine dr g klenek cni..waja2 aku waja lg doc tu tau..huhu

_ToMaToMeI_ said...

Kalo ang jadi wolverine tak jadi la banje ang kalo aku dah jadi DR.RASHILA kelak...che wah skema lak ayat aku ni...hoho...tahanla sakit tu...sampai muka ang bengkak...dah la come dah...ang nak betambah comey lagi ka mizi.....