SeBuaH KiSah kLaSik uNtuK Masa Depan...

6:19 PM at 6:19 PM

sedang mengodek-ngodek mukabuku aku...tetiba ditag satu gambar yg aku paling suka sgt..mengingatkan aku detik-detik yang pahit dulu tapi indah untuk dikenang sekarang...pikiran melayang ke zaman era lampau......

pling!!!


dari kiri .....kiri korang la...aku kanan....


*kiri sekali yg duduk cam tak puas hati kena begambar tgh panas tu aku zulkifli ismail...kita org paggil mat zul je...bunga abes dan berhati kering....skang ilang jejak ngn aku...


*duduk 2 dari kiri sebelah zul..duduk tegak tak tegak tu ..tie cecah tapak kasut..aku panggil mat jan je...ini mmg hero kelas kami la...segala permasalahan gaduh di skolah walaupun tak melibatkan kelas kami pon dia akan berusaha utnk meleraikan ..dan nasib la kalo sapa yg sempat dia debik...

*sebelah mat jan...duduk menguncup je tu.......otai asrama dulu...mat leks...kuncup x kuncup sgt la...skang da jd somi org..huh~


*sebelah mat leks...nmpak cumel an? ..nama saintitifik dia..baboon..aku x tau napa org panggil dia baboon pd mulanya...tp aku mula mengerti dan phm kenapa dia digelar sedemikian kejam selepas beberapa minggu kemudian kami berkawan......jgn tanya napa...


*sebelah teacher...nasrullah ...baik budaknya...ada sttu yg wat aku ingt kat dia...ada budak jugak tunjal dahi dia kat almari..bedarah...besoknya aku yg kena paggil ngn warden...budak yg tunjal tu jugak merangkap abang angkat dia...nama mizi jugak...nape dia kena tunjal?..maaf..aku tak campur masalah umahtangga org....


*sebelah nasrul tu? ...kah...kah...episod akan dtg aku citer...


*sebelah tu lak...angah..lembut tp bukan patah ye..waktu tu la..skang aku tgk perkasa je...keja pon dah bagus...tegas orangnya..mangsa nyakat kitaorang dulu..:D


*yg sespek ngan aku tu..lagi teguh dia posing..aku paggil gus dur...sumpah aku x tau mana dtg nama tu...tp kalo tenung2 muka dia waktu tu..aku rasa..kalo orang x panggil nama tu pon...aku yg panggil..otak dia pon sama taraf ngan gusdur president indonesia tu...dia la paling bijak di antara kami yang bodoh2 tu...memang bijak orangnya...skang da kacak..


*akhir tu.....kapten amir skang..dulu anak tokei kedai makan...waa~ memang sangat berjasa la..ati suci budaknya...setakat sepinggan dua cuci tangan la aku..lagi2 part ayah dia tido..makan besar aku...tp tu dulu la...skang amir da makin mantap n bakal bekerjaya mantep..korang nak? slow talk baik2 ngn aku nnti...nasi dua pinggan sama milo ice jag besar...setel~


*gadis-gadis belakang tu? ...nak citer ke? ...nak tau jugak? ..yela2...tu suma bekas kekasih gelap aku......tgk!..ni malas citer.. korang takkan pecaya punya....*kalau dorang baca ni mau kena PJJ aku ni jap gi...



*dalam banyak-banyak gadis tu..ada sorang yang berjaya membuat tamparan pulang balik kat pipi aku atas sebab mis komunikasi...sebagai hero aku tak balas...hero kan? ..pedih je cikit..namun ke telan jua demi memartabatkan dunia keheroan zaman itu..


terima kasih semua kerana sudi menjadi sebahagian dari kisah klasik aku



~ gadis mana satu? ..rahsia!!!~





by : tuKaNgKeBonSkoLah

7 comments:

_ToMaToMeI_ said...

haha...cumel tgk ampa dulu2...ang kena tampaq ngn sapa wei???

CikLieYzaOnline said...

agaknya tua2 nanti lagi klasik kan.. cumel bebenor...heee~

amu mejie said...

tomatomel : kalo dulu cumel..skang kuasa dua la...hehe~ sapa tampaq?..xlehbgtau la...satgi dia tau...x pasai2 aku kena lagi tua2 ni..hehe~

kakngah : tgk songkok senget tu la...hehe~

Qhazi said...

nk jugak ada dlm gmbr tu...~ngee~

amu mejie said...

qhazi : sila ke skolah dan daftar...:D

_ToMaToMeI_ said...

hikhik...bagus toi igtn ang no mizi...igt lagi zaman tu...

amu mejie said...

tomatomel : tunggu lagi x ingat..x penah kena tamparan wanita ni...kalo mak aku biasa la kan..sllu dah tu...:D