deRHakaKah si PeNDeRhaKa

5:28 PM at 5:28 PM

dari zaman tv tanpa warna sampailah saat ni kita sering dihidangkan, disaji, dipertontonkan dan dimomokan dengan kisah-kisah penderhakaan sesama makhluk...sejarah telah menulis jebat menderhaka kepada sultan...Tuah ditomah kerana derhakanya kepada semangat setiakawan...dan tanggang terus mengisi lembaran sejarah penderhakaan dengan melukai hati bondanya.....

hingga waktu ini pon derhaka sesama hamba terus diagung-agungkan..terus menjadi buah mulut atau santapan tambahan pengunjung-pengunjung kedai kopi untuk bercerita kisah derhaka...asyik bercerita hinggakan tiada ruang dan kuota di minda kita untuk merenung dan bermuhasabah diri tentang perderhakaan yang maha besar antara kita dan maha Pencipta...kita lebih takut akan tulah dari bala dan murka Raja Segala Raja.....kita lebih sibuk menjunjung bangsa hinggakan terlupa agama yang terpijak...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tak belajarkah kita dengan amukan ombak di acheh gara-gara perderhakaan kita pada yang maha Esa?apa peristiwa Greg 1997 jugak gagal memberi impak dalam kehidupan kita yang berakal?....walhal kalau direnung dan diselak kembali kisah derhaka menderhaka sesama manusia ini hanya sekelumit kecil dari kesan rentetan sikap kita yang mula menderhaka kepada suruhan-suruhan yang maha Agung dan jugak merupakan bala serta ancaman dari sikap mengenepikan perlembagaan yang telah disyariatkan....

kalau kita sendiri tak berhasrat atau cuba memulihkan hubungan antara hamba dan Pencipta..percayalah...tanggang akan terus lahir dan lahir...amukan jebat akan terus hidup dalam jasad-jasad generasi akan datang....siapa kita sekarang itulah gambaran generasi masa depan...

sabda Baginda S.A.W mafhumnya...."telah aku tinggalkan kepada kalian 2 perkara..dan kalian takkan sesat selamanya selagimana terus berpegang dengannya..iaitu Al-Quran dan Sunnahku"..

~derhahakah si penderhaka demi meraih redha Raja Segala Raja?~










by : LekiR

11 comments:

aminkhalidy said...
This comment has been removed by the author.
aminkhalidy said...

assalamualaikum.....
alhamdulillah...ini br tul2 lekir..tuan paham ye..bgus2...

abqary said...

Akukah Jebat?

Ochie~(^_^)v~ said...

salam mijie>>
hemm.. entry yg membuka kotak fikiran kita.. thanks...

p/s balik dr sinai nak ole2.. lalla

amu mejie said...

aminkhalidy..... wslm tuan..xdelah..sekadar nukilan rasa..:)..ni bkn lekir tuan..hang kebun.ngee


~cangkul pon cangkul la~

amu mejie said...

abqary.... akukah jebat lom kuar..akukah tanggang bru je abes ritu..he...

~akukah dia~

amu mejie said...

ochieous....haa mandai jak kata aku g sinai..ndak la ba..si boogies pegi la..(fuh selamat aku)..he


~ole..ole..ole..kitalah juara~

Ochie~(^_^)v~ said...

amumijie>>>
hohoh.. loyar buruk ko erk... kalo ndak da dari sina dr mesir la aku mau ole2..
nanti ko balik mesia aku tagih.. hahha
yes yes yes... ngeehhh
kan dah kena.. hahhaaa

amu mejie said...

kachiepo...uina..yala bah..nnti aku kasi spagheti jak la..leh kan..made in mesir jgk..yes..(save bajet)hehe..


~mamamia kapochiea~

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室

花生豆花Alex said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社