ketiDaKwaRasan Bagiku

12:42 AM at 12:42 AM

keserabutan mula melingkar jiwa.....urat-urat dahi mula merekah..medula oblongata makin tak stabil..serebrum kian senget..sereblum hampir membesar melebihi kepala..mimpi ngeri saban malam...lihaf makin tebal ku rasa bila musim imtehan makin mengasak jiwa..semua pasti tahu musim imtehan tak seindah musim durian moktan..pembahagian harta pusaka dan syair-syair arab mula menghiasi indah lelapku....ngigau tak lagi bahasa melayu....owh peperiksaan!!(dialog remy dlm gila-gila remaja)....jari pon terpaksa direndam air panas semula..memudahkan menulis...cuti yang lama cukup membuatkan jari-jari yang sedikit mulus ini mengeremkan dirinya...lebam rasanya cuti hampir 5 bulan...kitab-kitab yang dulunya berdebu skang dah nipis kulitnya dek kerakusan membaca walaupun paham entah tidak...

garam ku rasa manis...gula ku rasa masin.sebab salah amik bekas garam..ini juga kesan dek musim imtehan ...jintan manis ku rasa gergil...owh peperiksaan...sekali lagi aku bermonolog dalaman....

bagi makhluk yang sespesies keimtehanan dengan aku...doakan la jua buat aku yang masih berpinau mentelaah muqoror yang hampir sekitab..berpinau dek mentelaah atau menipiskan tilam aku sendiri tak pasti...kesegukan kadang buat aku tewas di medan tilam usang milik baba yang kedekut itu...

sekali lagi ku mohon ampun salah silap...silap dah tentu salah...maafkanlah aku andai terkasar bahasa..terlanjur bicara...atas janji yang tak tertunai...kata-kata yang mengguris...makan yang tak disengajakan tapi kenyang... ampunkan dan halalkan segalanya..walau ku tahu korang bukanlah pengeluar cop halal..hanya JAKIM....ampunkanlah jua.....

salam imtehan dari aku untuk kamu....bitaufik wannajah..wannikah bisur'ah..cepatlah lah berzawjah....ya Rabb...


p/s...dilarang memiscol di musim-musim imtehan ni...kerana dikhuatiri yang dimiscol itu terlupa bait-bait yang dihafal dek terkejut dengan kemiscolan itu...sekian

by : bOoDaKscHoOLaH
Justify Full

6 comments:

Mr. Anas said...

salam mizi..
apa cerita? try la mai kot ni.
pada hang.. ish..

amu mejie said...

wslm...main ngn musim imtehan ni x dan karang crita anas oi...nk try jugak la p kot sana..tp ssh..seguk!..he..takpa2...nanti kita p jugak..masak bagi sedap ja

~ochie~ (^_^)v said...

salam. ehem2. nak duk miscol2 la.. lalallala.. ahaks,, ngah wat pa la tu.. tak kan duk main masak2? meh la lepak2.. depan buku.. uhuk2.. :D

amu mejie said...

wslm...nah..kapocie suda mengomen..he..mo miscol ka.miscol jak si boogies tu..kamu ndak ada num ku kan..kaco dia jak la bah...he..masak la pa lagi..bini teda ni..he

~ochie~ (^_^)v said...

mijie>>>
mau miskol2 juga ni... nasib ndakda numbermu.. selamatlah ko.. hehe..
loo.. kalo aku masak nanti kompom ko trus jatuh tangga.. hahhaah

amu mejie said...

mmg nasib ku baik la ko nda da num ku..hoho...skali jak ko miscol aku terus beli num baru..hehe...ya la mn tak jatuh tngga chie..ko masak masin..darah tggi...hehe