Hai RaJa Si RaJa JuDi.....

6:15 AM at 6:15 AM




sehari dua ke belakang ni macam yg mencederakan mata utk ditatap..dibaca..bermula dengan pemergian ulama-ulama dunia yang pergi satu demi satu..baby tesedak menyusu botol meninggal di pusat asuhan....suami sepak isteri dalam pantang .....haish~

~~~~~~~~~~~~~~~~


tak lupa jugak kisah abang bung mukhtar yang aku anggap idola jangka masa pendek aku tu...bakal dipenjara sebab poligami tanpa kebenaran pihak mahkamah...sabar ya abang bung mokhtar...aku sentiasa ada di belakang kamu....


~~~~~~~~~~~~~~~


isu ni plak mungkin basi...sebab da berminggu diumumkan...tp bagi aku..ianya sentiasa fresh selagi tak ditarik balik lesen itu..ni bekenaan kes isu lesen judi....


aku memang jns ssh paham....tak menghalalkan..tp diberi lesen...jadi utk apakah lesen itu?..utk mengelakkan perjudian haram...wayang apa tgh dimainkan ni...

amu : " itu lain mejie...tuk org bukan islam "

mejie : angguk kau~ cina guan thong yg jual sotong kering kat pekan kuah tu pun ckp judi talak baik lor....kalo boleh main dah lama dia pencen jual sotong tu ..

amu : ni diluluskan utk mengelakkan penjudi haram.......

mejie : meh aku tampar ko ngan selipar nak? ...kalo da garam...jgn digulakan la..

amu : ..bwek~

~~~~~~~~~~~~~~~~~

aku agak la kan.......pasni gunakan kaedah yg sama jugak..untuk mengelakkan budak-budak hisap gam dalam hutan....harus kita tubuhkan sebuah komplek atau bangunan di setiap sekolah utk pelajar2 atau-budak-budak hisap gam...ini mengelakkan menghisap gam secara haram...ini jugak memudahkan ibu bapa mengesan kedudukan anak sendiri...tak payah cari di utan...*manifesto aku kalo jadi menteri la pasni...


ataupun....untuk mengelakkan zina secara haram.....tubuh satu pusat menzinakan diri...dan setiap pasangan yg ditidurkan harus mendaftar diri...dan mengesahkan pasangan anda...supaya besok tahu anak sapa nak dibinkan......


amu : haish~ itu lain......haram sume tu~

mejie : aku tumbuk jugak buah pinggang kau kang..........apa judi zaman bila lak jd harus? makruh? wajib? halal?

mejie : kalo kau main judi dalam keadaan ceria...tak begaduh...sambil mengeratkan silaturahim pon tetap haram....haish~

amu : ..lalala~ ......


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Banyak orang gila judi
Hai judi merosak diri, merosak diri
Banyak yang setengah mati, setengah mati
Akibat judi
Kalau tengah main pakau
Banyak orang jadi angau
Mereka selalu risau
Sama-sama jadi sasau..


aku janji kalo isu ni tak selesai jugak...aku akan wat demontrasi jalanan sambil gelek lagu M Daud Kilau ni....sambil2 melaungkan " kami mahu M Daud kilau jadi PM!!!" kami mahu M Daud Kilau" gelek pon gelek la!!!..."kami mahu M Daud Kilau"....



~pas baca gelek 1 kali tanda setuju~






by : M Mejie SiLau

7 comments:

idea semulajadi said...

saya suda gelek~ hahahah (tanda setuju).
lama xpost entry?
mmg menunggu entry kamoo n kak qhazi~

Umar al_Faruk said...

gelek3!!!
meiji jd PM pon ok gk,
sume kene gelek,
hehe

Ochie~(^_^)v~ said...

dalam boodakbootak>>>
uinaaa... ndak tahan aku bc entrymu ni mijie...
walaupun dalam nasihat tu sempat g selitkan ngan crt lawak.. ya kompom aku gelek mijie..
adakah patut nak bg lesen judi.. adoiii.. apa nak jadi dah zaman skrg ni.. hemmm
mana pihak yg berwajib melawan kes ni? lo takat ko jak nak wat demo kat jalanan mijie.. bek tak pyhla.. huhuhu

amu mejie said...

ilham : jgn patah pinggang sudah..:D sibuk skrg ni ngah urus penjudi yg semakin bertambah....jd x sempat menulis...:D


abu jihadil : he~ kalo bertanding skang ni skrg2nya da ada 3 org pengikut ni...:D tengs folo me ..m daud kilau lama da pejuangkan bab ni...he~

ochie : jangan gelek di jalan depan umah suda ochie...:D jgn takut chie...ku sudah antar tu otomen kasi fire kedai judi suma...manusia da xleh harap...:D adakalanya ku kurg stuju ngn demo ni...tp adakalanya biar org suma tahu n kenal muka2 rakyat di jalanan....:D

aishahumairah said...

ya sy sokong enchik m.mejie silau~
he..xm0h la gelek..nk guling je..mksudnya s0k0ng 200%..blh eh cm 2?

Qhazi said...

bila ulama mula di "ambil" dan yang haram cuba untuk dihalalkan,..so faham2 la maksudnyekan..ngeee~~

pencinta bahasa said...

tak nak gelek..angguk je tanda setuju..
tak boleh bayangkan M Daud kilau jadi PM..huhu..