PaNgGiLan puLau

8:10 PM at 8:10 PM

pulau tuba..1 pulau kecil yang walaupon kecil tapi mampu menampung makhluk yang besar semacam aku..terletak sedikit jauh dari kepulauan langkawi ..tuba juga adalah sebuah pulau yang dikelilingi oleh laut-laut yang ada sikit-sikit sampah...tapi sayangnya..aku sendiri sampai sekarang masih taktau berenang..kalo boleh pon...mungkin sekitar dua minit pastu insyaAllah tenggelam jadi tukun tiruan...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

kali ni....aku yang tak pernah ambik subjek pujuk memujuk akhirnya berjaya mendapatkan keizinan untuk balik menjejak rindu yang aku tinggalkan di pulau dulu...echeh...bak kata dewa 19..chentaku tertinggal di malaysia..pergh! sayu!....selidik punya selidik rupanya bigbos a.k.a ayah aku juga yang beriya-iya nak suh aku balik...aku tau beliau memang teringatkan aku walaupun tak berapa nak mengaku secara live...biasalah.....laki sama laki kan..tapi nada rindu ayah berjaya dikesan oleh radar aku sebagai sorang anak....ngeh~

pejam celik pejam kadang susah celik rupanya hampir 2 tahun aku tak merasa gulai ikan mak aku...anak buah aku pon dah mencecah angka 2 orang...harap-harap dorang tak halau aku lah esok sebab tak kenal pakngah dorang...lama dah kan tak jumpa...takut gak aku kalo dorang cakap....."tok!..nape orang ni dok umah kita....takdak umah sendiri ka?..."....jadi aku nekad kali ni untuk balik..kalo anak buah aku cakap gitu gak sok...memang siap la dorang..memang aku smackdown terus...siap korang!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

pasni......mungkin aku jarang sudah jengok teratak buruk ni lagi...dan dah tentu jarang update lagi...sebabnya umah tak ada tenet..n aku sendiri busy jadi pakngah yang ensem tuk anak-anak buah aku...dan wat kengkawan alam maya kat sini..maafkanlah aku kalo jarang jengok teratak korang pasni yerk..tapi korang tetap di hearty...dun wory..be hepi..echewah~...n makaseh wat fatya yang menitipkan hagah untuk aku...sapa fatya? owh...dia seorang kanak2 yang bersuara matang...he~ tenkiu fatya...then..tuk "mendua" jugak yang sudi tolong aku ngabehkan duit yang ada..he~ tenkiu jugak ..jasamu dikenang...
dan waktu korang tengah baca sekarang ni..mungkin aku ngah minta selimut kat pramugari untuk tido..perjalanan yang bakal meletihkan walaupon bukan aku yang drive..doakan aku selamat pulang k....Allahhumma amin...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~awan yang terpilu menemani langkah sepi seorang perindu~




by : pramugara

11 comments:

orked said...

salam...dh nak balik ya mijie..alhamdulillah..balik elok2 la ya..slamat kembali ke bumi malaya..ish2, msti anak2 sedara awk confius..tgk awk nanti..jgn buat senyum2 kambing depan depa..klu senyum unta sure ok..

Rashila In Da house said...

nak balik mesia...
betui ka mizi????...cepat2 balik...
aku ada bagi no tpon cikgu2 kita mizi...buka entry mat lek kay...Semoga Pejalanan Kamu di Permudahkan Tuhan...Amin...

pencinta bahasa said...

salam..
beshnye die balik kampung..nanti jarang bukak blog sape nak bagi makan kat ikan2 tu nanti??xpe, ana buatkan..hehe..

CikLieYzaOnline said...

mejie...jumpa di padi paddy..wiwi

Qhazi said...

balik jugak yerk....

~smoga slamat sampai n dpermudahkan pjalanan~

Hazerin said...

balik mlaysia??????????

bwk balik kurma yee.. nnt kirim sma itu rashila tomato.

kirana said...

Alaaa... takpe la! Kalo ko nak jgak, bawak le balik laptop ko tue. Pastu ko buang ke laut wat tukun tiruan!

orked said...

sunyi plak mijie balik kg...mesti awk tgh syok tangkap ketam batu kan...hehehehe

Fathiah said...

:') , Sampai jumpa lagi mizi~ .. cukup la satu haga tu yerk .. jgn mintak lagi ehk! :p

Kelebar Malam said...

wah...tentu sonok dpt balik..tiada yg lebih indah selain kembali ke kpg halaman. tempat jaatuh lagi terkenang inikan pula tempat bermain...

admin said...

selamat bercuti.. jengok2 lah kampung.. sampah yg tak kutip tu mintak2 lah org kampung suruh kutip.. berseh kawasan.. calon YB balik tu..