weLkem mBek

6:56 PM at 6:56 PM

bila ditanya ape benda yang paling jauh........tentu jawapannya bukanlah pluto atau rumah aku yg seberang laut itu....tp yang paling jauh itu adalah masa yang berlalu pergi meninggalkan kita tanpa sempat nk tumpang encik masa itu pergi...laju je pergi meninggalkan kita....ades~


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dan setelah berbulan-bulan aku menghabiskan beras umah sendiri....sedar x sedar beras itu sudah abes...(ayat dak dajah 1) maknanya cuti aku sudah abes daaa....sedey....sedey meninggalkan kampung halaman dan kerabat terchenta....untuk kesekelian kalinya aku berpisah lagi..sedey ni! (muka ja ganas...ati pink) bak kata kwn adik aku...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dan hari ini...aku kembali untuk meneruskan kembali perjuangan yang masih bersisa ini (ayat skema sikit...masalah faktor umur yg meningkat k.....harap phm)...dan minggu lepas alhamdulillah aku dah selamat tiba ke tanah yang masih lagi berdebu macam dulu tapi penuh dengan keberkatan sebanyak debunya...alhamdulillah berkat doa semua...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

banyak pengalaman suka duka yang terkumpul sepanjang cuti yang melebamkan ni yang akan aku coret di sini kalo ada masa insyaAllah..setakat ni aku takleh nak tayep apa-apa lagi sebab baru nak belajar semula cara nak tekan kebod sbb lama tak update...dah bersawang rasanya blog ni..dah tahap puaka tebing biru dah aku rasa...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
apa-apa pun...wat kengkawan seperjuangan seblog tak serumah....aku ucapkan selamat berkawan-kawan semula...harap masih ada yang sudi..peace no war....sob....sob....aku masih tengat umah..tempat jatuh lagi dikenang..apetah lagi tempat aku minta duit......taknak tulis lagi!...titik....



~aku bukanlah Ben 10..aku juga bisa nangis~





by : aBen

8 comments:

CikLieYzaOnline said...

hahaha..sedey..sedey...wahahahaha

amu mejie said...

agak ar sedey rupa gitu kakngah...tukar jd ben10 gak kang....he~

CikLieYzaOnline said...

hahahahaha...ops sori2...tapi sedey sungguh ni bila baca utusan dr pdg pasir ni...hahahaha

Ochie~(^_^)v~ said...

salam incik mijie.. alalla... welkem bek gak ar buat ko.. heheh
lucu lak bc ayatmu ni.. tahap puaka tebing biru lak tu.. hakhakhak...

apa cerita mijie.. senyap jak??? heheh

cik EPAL said...

menangis itu best :D

Mak Su said...

aku bukan superman :)

amu mejie said...

bing lily : sedey gitu ghope...paranormal tol..tp geng bing2 ni sume paranormal ye dak....hehe~

ochious : wsl encik ochie....ya la bah..bapa purnama aku tinggal teratak ni...huhu~ lom ada citer lagi chie...finas x lulus pinjaman lagi...hehe~ ko sehat ka chie?...buat pe skang?..

cik epal @ tuffah : tp biar pada tempatnya...cth mjlis org mati ker...he~ mngis mmbuat kita lebih mghrgai dan mnsyukuri waktu ketawa..:)

mokcu : ye...kalo maksu superman..maksulah superman yg pertama xleh terbang...he~ peace maksu...

_ToMaToMeI_ said...

welcome bek encik ammu kita..
sudah lama tarak bukak blog kamu....