MasiH teKa-teki...

9:47 PM at 9:47 PM

mengulit kenangan....yaps...ini kisah dari rentetan kisah cuti aku yang melebamkan ari tu...yg membuatkan aku mula mencintai satu pekerjaan ini....mengajar...ya..aku ngajar (menda ajaib ke-8 di dunia) ...kalo la aku tau susahnya mengajar...sumpah aku tak meroyan skolah menengah dulu....banyak pengalaman yang wat aku tersengih sensorang.....he~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

situasi (bunkface) : kelas 2 mawar yang dipenuhi budak-budak yang tentunya blom akil baligh lagi....ni kelas ganti aku sebenarnya...memang tak dinafikan la mengajar ni satu menda yang mulia sebab bagi aku orang yang mempunyai naluri keibubapaan saja yang layak ngajar budak-budak tahap 1 ni...nak tau sila cuba..yang tak sabar boleh potong kaki.. kencing manis....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

situasi 2 : budak-budak ngah boring tahap dewa....tetiba sorang ajak aku main teka teki..(sampai skarang aku kecik ati ngan budak ni).......

budak : osetad...men teka teki nak?...
aku : boleh2....peberet saya tu (kunun jaga ati budak)
budak : osetad jwb yek...dalam banyak-banyak harimau....harimau apa paling banyak duit?

*diam.......

aku : ahh...maybank! kan?...kan?..(tanpa ragu-ragu)..
budak : salah! bank rakyat...yeaa!
aku : ??!!! dey!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sehari jugak la aku pikir....kenapa mesti bank rakyat!!....kenapa mesti bank itu!...ya...akhirnya aku kalah jugak sbb dia dajah dua.....aku akan tggu jugak sampai budak ni tau kebenaran teka teki dia tu n datang bgtau aku yang dia salah!!... walaupon waktu tu aku umo sama ngan guru besar skolah tu...huh!



~kalo yg bagi teka teki ni seumor ngan aku...*ngah bayangkan ni!~




by : guRuygbeSaR

11 comments:

Cik Dila said...

cikgu pun bleh terkena ngn murid2..parah ni.hehe.tp apsal bank rakyat eh..heran2.

_ToMaToMeI_ said...

mizi aku pon tgh penin ni...abeh kwn2 aku aku tanya...depa pon tak dak jawapan...

Err...
Teduduk dan terus berfikir....
=?

amu mejie said...

cik dila : ni bukan tekena namanya...ni namanya kejadian..he~ kenapa bank rakyat?....ha itu yg kita taktau...tp pikir balik..jwpn tu betol sbb budak tu dajah dua...jd bagi dia betol...xkn kita yg umo separa abad nk betekak....betol la tu...he~

tomatomel : aku pon mula tu errr bank rakyat...setau aku maybank je kepala rimau..aku pon xde jwpn smpai skang nape budak tu ada jawapan mcm tu....he~ tp lau ang ngajar dak2 thp satu tu...kalo dorg jwb bankok pon ang akan kata.." aa ar...ye2!"....he~

Qhazi said...

nnt simpan alamat budak tu,.lagi 10tahun kite g cari n tnye jwpnnye..
hehe..adakah masih same..???!!hehe

CikLieYzaOnline said...

agaknya sebab warna oren yang ada kat bank rakyat tu kot. kat maybank ada sekor rimau tapi kat bank rakyat ada 3 bentuk arca rimau berwarna oren. 3 lebih banyak dpd 1. jadi, penduduk rimau di bank rakyat la paling kaya.ngee~

pencinta bahasa said...

salam..
haha,pandai pakcik meiji mengalah dgn budak kecik.. humm,cadangan cik lieyza pun boleh pakai..huhu..

sambungan comment di entry yg lepas,tetap tarikh?kan antara pakcik meiji dengan pakcik coklat je..saya cuma setuju dengan cadangan tu je..tak ada kene mengena dengan saya..

CikLieYzaOnline said...

haha..sebenarnya pencinta bahasa, xdak arca rimau pun kat bank rakyat. den tembak yo...ngeehehe

amu mejie said...

qhazi : ntah2 time tu dak tu dah keja maybank...he~ hrp2 gakla 10 taun lg maybank x tukar logo beliau...

ciklieza : muahaha~ nyaris ku terpedaya dengan hikayatmu itu yg mnyatakan bahawasanya bank rakyat itu mempunyai 3 ekor rakyat jelata yg berspesies rimau dan nyaris ku menggoogle logonya td...nsb baik tipu...hehe :P:P:P

pechentabhsa : kang x ngalah dorg repot cikgu besor...kang cikgu plak kena rotan..he~ lgpon da masuk umo separa ayah ni kena la bljr ngalah ngn kengkanak...he~ antara dua2 pkcik tu nk pilih yg mana? cepat~

pencinta bahasa said...

salam..
alamak,zati tertipu..haha..
tak apa,tak penting pun..
berkenaan soalan tu, pilih untuk apa ni hah? pakcik paling best ke?hehe..
saja buat2 tak faham..

@jib said...

itu la... bkn mudah nok jadi cikgo nih...klu msok klas 2 anggerik lak...aduhai, bdk kembar seiras ni, bkn jahat...tp nakai Ya Allah ja yg tau....sabaq jo...

amu mejie said...

penchentabahasa : hehe~ tau xpe....len kali minta fakta..:P pkcik mn nk djdikan pkcik la..:P

ajib : nk jd ckgu pon da susah...ckgu gnti pon payah..he~ a r la si kembar tu....nsb baik bkn aku..kalo x...aku cantum je dua2 jd kembaq siam.. ...:D