...:::BeRaNi keRaNa saLaH:::...

10:11 AM at 10:11 AM




2 3 ari ni aku mmg banyak masa lapang...sebenarnya hari-hari lapang dan lapar...rasa akal kosong dari pengetahuan am mmbuatkan aku merasa perlu jenjalan melihat karya kawan-kawan tak kira baru kawan ke atau penah putus kawan dan kawan balik....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dengan kelajuan internet yg sangat super duper kelajuan 2 3 ari ni..memudahkan aku klik ke kesana kemari walaupon sedikit gangguan drpada incik nyamuk bwh meja yg mengeget betis mulusku ini tanpa belas kasihan...tp itu bukan penghalang...asal kau x gigit wayar internet sudey...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
dalam mengklik ke sana ke mari tanpa peduli kawan yang tak kacak lalulintas depan bilik...aku terpandang 2 3 artikel yang sangat hot...hot ker?..ya..memang hot..di sana aku dapat lihat pertempuran keybord berlaku di antara melayu-melayu yang mempertahankan diri memasing dari ditindas...ditindas ke?..persoalan lagi di situ....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

lagi panas bilamana yang bertempur itu adalah dua kelompok besar yang masing-masing mempunyai nilai yang sangat berharga di dalam kelompok masyarakat...lagi-lagi kalo berasal dari NILAI N9 ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

satu kelompok dari JURUSAN MUDIM betempur dengan JURUSAN TOK BOMOH NYIANG INSON...100% yang mengikuti kedua-dua kuliah ini adalah melayu kebal dan semestinya ISLAM..ISLAM sekadar di kad pengenalan jugak termasuk carta....dari hasil tinjauan aku kebanyakkannya mewarisi genetik HANG JEBAT..dan disebabkan itulah kehandalan mereka mempertahankan diri menggunakan keyboard sangat teserlah...dan ada jugak sebahagian yang yang berketurunan HANkIu JAya...kebanyakkn jurus yang digunakan adalah pukul curi dan lari..ataupon sekeh kepala sembunyi siku....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

punca pertempuran berlaku di sini pada mata kasar aku tak lain tak bukan sangat berkenaan dengan artikel "anjakan paradigma bila kena kopi che nah" tesebut...wah~ baca berita pulekk..saksi kejadian di tempat kejadian ...bla...bla...bla...cut! *ngarot lagi..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maka dasar melayu telah digunakan di dalam medan pertempuran maya ini...dasar tak boleh trima pandangan dan mempertahankan diri walaupon telah dipraktikalkan oleh kedua-duanya...tak melayu lah kan kalau trima bulat-bulat nasihat ye dok?..abes-abes busuk kutuk dulu orang bagi nasihat seround dua....baru melayu...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dasar sebegini tercetus kerana mereka sangat meyakini bahawasanya yang menasihati mereka itu tidaklah layak untuk bersuara atau memberi nasihat kerana bukan sebab mulut mereka busuk...tapi bagi diri mereka.. yang menasihati itu jugak manusia yang tak pernah lari dari kesilapan...jadi harus menentang kalau nasihat itu datang dari manusia kerana mereka jugak bersifat wajib salah....wlupun yang dinasihati terang-terangan kita salah...tp harus jugak ditentang....KERANA APA?.....takkan nk tunggu malaikat yang tak penah salah turun nasihat kot dikk~ buatnya yang turun nasihat IZRAIL? ..mau tebongkang situ...al fatihah tuk din beramboi *selingan.....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tapi kadang tak salah si penerima nasihat jugak kalo melenting cekeding kalo si pemberi nasihat jugak seakan tesampuk sindrom bangang dalam penyampaian nasihat tesebut..jadi kebangangannya menasihat menimbulkan kebengangan si penerima...maka bila bangang bersatu dengan bengang jadilah bang booom bang......*jadi aku tau sekarang kenapa malaysia tak kuarkan keta kebal sendiri...sebab rakyatnya dah cukup kebal...dan banyak yang sudi mati demi salah...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ok...kerana apa tadi?...apa?..kerana kita melaaa??..melayu apa adik-adik?... melayu kebal!!!...pandai kamu ah chong!..ok buka mukasurat seterusnya........


~krrinng!!! loceng rehat pon berbunyi..jom makan..~






by :HaNgKeBun

4 comments:

farihah asri said...

apa ni amu??
seyes tak paham..
hahaha
;p

amu mejie said...

dak ihah : x phm angkat tgn tnya...hehe~ xpe..topik sebegini x perlu terang2an..nnti mengundang melayu anounymous....:D

NURUL LAILATI MAHAT said...

sy setuju dgn post ni:)

amu mejie said...

nurul lailati : terimalah kasih kerana setuju...skrg2nya kalo saya bertanding saya dah ada 3 pengundi tmsuk kamu..yaa~