Di aMbaNg soRe

5:27 AM at 5:27 AM


sungguh menenangkan hati..mendamaikan jiwa melihat panorama matahari terbenam...kalo dulu selalu aku tengok matahari terbenam dari sisi laut..tapi kali ni..lebih takjub dan indah bila aku berpeluang tengok sendiri matahari terbenam ditelan padang pasir yang luas...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

a'zim!!.....panorama ni aku tengok masa kali kedua aku jejak kaki ke piramid bagi mengisi masa-masa kosong aku pas imtehan ni..memang ada sentimental value dia tu ...fuh!! tenang, rileks, terpana n pelbagai lagi perasaan yang aku rasa time tu...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

firman maha Pencipta..."Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, silih bergantinya malam dan siang.bahtera yang belayar di laut membawa apa yang berguna bagi manusia dan apa yang Allah turunkan dari langit berupa air, lalu dengan air itu Dia hidupkan bumi sesudah mati (kering)nya dan Dia sebarkan di bumi itu segala jenis haiwan dan pengisaran angin dan awan yang dikendalikan antara langit dan bumi.sungguh terdapat tanda-tanda (keesaan dan kebesaran Allah) bagi kaum yang memikirkan." (al-baqarah :164)

by : bOoLaN

3 comments:

Ochie~(^_^)v~ said...

Salam Amu Mijie>>>
jelesnya ngok Mijie amik pemandangan ni. ochie mampu ngok matahari terbenam disebalik Laut jer..
hemmm mudah2 an adalah pluang jg jika diizinkan NYA utk melihat terbenamnya matahri di sebalik pasir ni.. hehhee..

Mijie rajin update blog dah.. bgus2..
ochie bru selesai dr kebusyan..

amu mejie said...

slm...ya Rabb..uiskh mudah jak chie..ko baring d pasir mana2 smbil tgk matahari jatuh..sama jak..he

nnti la..ko suh boogies bwk dtg c ni yerk..mudahan la...

~ya Rabb~

Ochie~(^_^)v~ said...

uii.. ko ni... jgn ko sebut nama c boogies tu. karang ndak dia suka plak.. huhuu.
just wait n c jak la mijie..
kalo ada.. adalah tu aku depan matamu.. huhu...
yg pastinya aku harap aku dapat la jejak kasih d sana.. hahha