aKu & sEkoLah itU

12:03 AM at 12:03 AM

pejam celik pejam celik(pejam susah celik tu normal la) sekejap je masa berlalu.....tup2 da nak exam nieh..banyak kengkawan kat luar tu yg tengah mengalami macam-macam sindrom dekat musim exam ni..ada yang senak perut la..padahal sebelum ni kat setaun tak sakit..exam punya pasal sakit la plak..gunakanlah pil chi kit teck oun (ditaja oleh apek mualaf)..ade jugak terkehel lutut time-time camni...tu la..besor-besor baru nak nakal...bla...bla..bla.....jgn maraa ar...ngee~~...tapi xpela..ku doakan sembuh la adanya..ni aku tinggalkan beberapa azimat penting a.k.a kata-kata semangat aku untuk korang yang bakal nak exam tak lama lagi nie....mudahan bersemangat yerk...

gagal sekali bukan bermakna tak gagal lagi


tak cuba tak gagal



berbeca-beca dahulu,tido-tido di kaki lima
baca-baca dahulu, pasni tido tak bangun pon takpa

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ade plak ada yang dah nk grad pasni....dan meninggalkan kampus dengan seribu kenangan masing-masing kan...ada yang tak sabar nak tinggalkan dewan kuliah tu dan ada yang sayu jerk nak tinggalkan sebab masa ngaji ritu banyak main..rasa tak cukup ilmu..tu yang sibuk nak blajar lagi tuh..(cam kata kat diri sendiri jerk ni)...dan korang-korang bakal masuk ke bidang pekerjaan plak pasni..jd aku tinggalkan satu jerk pesanan yang tersangatlah penting tuk korang bila dah kerja nanti....
no akaun HSBC aku (msg la sapa yg nak eh)



~papepon bitaufik wannajah..ya Rabb~







by : ibNusAbIL

39 comments:

CikLieYzaOnline said...

Ceh,apa punya pesanan khidmat awam ni wahai laksamana jepun lagenda mejie.hahahaha.apapun,kuhargainya...hehehehe.
pasni,xjumpa mejie lagi.huhuhu.sedihnya....(penah ka kita berjumpa???heeee)

Ochie~(^_^)v~ said...

salam ziarah incik mijie>>>

alalal.. lek arr.. asal ayat touching2 ni.. huhuhu...
ko pun x lama najah juga lg tu.. rerajin la study..
jgn duk riuh jer ctu berleter.. kalah minah bedda.. huhuhu....

kalo ada rezeki.. kita jumpa lagi mijie..
satu jak ochie pesan kat mijie..
wpun berkenalan melalui on9 tak bermakna hbgn itu trptus setakat itu jak..
huhuhu.. dah kawin nt sound2 la ochie.. InsyaALLAH chie dtg jenguk mijie.. (nak gak tau calon mijie tu.. huhu)

k.. doakan ochie exam pertama ni nt..
The End

p.u.j.a.a.n.s.e.7.e.n™ said...

saudara mejie.. nama asal ko ape erk? x ingat la...

anasxz said...

hurm...

dan.. insya Allah dan..

bila nie? haiii

p.u.j.a.a.n.s.e.7.e.n™ said...

sgan la plak nak m'pknalkan diri.. n.a.s.i.r.d.a.m.a.n.h.o.u.r. g2 la nama aku. same2 la kite najah. aku pun da tahap kgersangan padang pasir nie.. huhu..

Qhazi said...

bittaufiq wannajah fil imtihan..

(btl ker huhu...)

amu mejie said...

ciklieza... pesanan khdmat ringkas..mkaseh krna mnghrgainya..sila framekan tnda mnghrgai..he..penah.tp bukan di alam nyata..misterinya...hoho..c u d jelapunk padi eh kakngah..

ochie...bru aku pasan bila baca komen ko ni yg menda ni setouching itu..he..yala bah..ko jugak joe..bebel jak cikhapo ni..makseh chie mengiktirafkan pershbtn ni...mcm hari kawan sedunia lak ku rs suda ni..mo kawen?sakajap...mo pikir sepa calonya dlu nie..calon2nya adalah..taraa!!..tggu pilihanraya lg skli lak..he...ya Rabb..mudahan najah yerk chie..

pojaanatiku....col me mejie..bkn x ingat, cuma ko lupa jerk..dimaafkan

anasxz..enta sllu dtg mmbwa sinar harapan kat ana saat2 cmni..ayat "insyaAllah dan" wat ana nak stdy nie..he..okes..im coming!!

pojaanatikulagi...oo nm sesedap tu segan bgtaw ker..trima kaseh incik nasir yg budiman..doamu makbul la hendaknya..ya Rabb... jgn dok d pasir tu la..g masuk umah nuh...he

qhazie... yeps, brita baik untuk anda.. anda dapat kerakyatan c ni dengan jwpn tu..he..dun wory, arb pon de yg pelat..nikan lg melayu..

ct_saggie said...

huhu...kak liza nyer komen...hangat di pasaran...
huhu..
mahu tanya ni..
mijie ni bp umur?
org mane?
hehehhe

CikLieYzaOnline said...

hahahaha.cik ct sudah terlepas kek sini.lupo den nk tambat ekau....hahahahahaha.biasolah,komen den kan sntiasa hangatttttt...pesanan ini dibawakan khas utk anda oleh radio midas..teman maya anda.hehe

amu mejie said...

ct n kakngah... 1 2 3 ting!..ha cpt tinju...he...radio midas eh..cam nm gabung bdk2 skolah bechenta jaman dlu jerk..he..taruk la radioaktif ker...papepon ct ngn kakngah..moga ensem sllu..nge~

ct_saggie said...

huhu...
apa ucapan mijie ni...
ada ke moga encem selalu..
hahha...
kita encem ke kak liza...
hhahhaha.....
haiya....
kita ni encem..
mari kita gelak guling2 kak liza..
cepat kak liza..
kita gelak guling2..
sebab kita encem
hehehhe

mijie..sila jawab soalan ct tu..
erm

CikLieYzaOnline said...

Ceh,apo ekau kato?gbungan nm bdk2 bercinta..????Ggggrrrrrr...Radio MIDAS tu nama radio UKM la adikku cyg....(Media Informasi Di Alam Siber)....hehe.amikla bela cik ct tu.den serah kek ekau.den xlarat dh nk jago..hahahaha

ct_saggie said...

uwuauwauwua
sedihnya.........
akk nk serah ct ...
dah xnk jaga ct..........
smpi hati........
majuk la mcm ni.
ermmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

amu mejie said...

ciklieza n cik ct... oih2..bergadoh adik bradik lak korg nie..nk suh den jago cik ct yo..nk kasi mkn apo yo dia ni kak?..kalo mkn whiskas sonang den bela..ni mkn pija hut...habes duit den..he~...

ct_saggie said...

heeeeeeeeeee
amboi ct manusia dibg makan makanan kucing..
kang jadi kucing sussah jer.
mlm2 mengiau..
tak ke naya...
haiya...

_ToMaToMeI_ said...

waaaaaa.....sedih sebenaqnya nak tinggal kawan2 yang best bangat kat UTM ni mizi..mizi aku nak tanya ni...kalo ko di beri peluang untuk melanjtkan pelajaran ke peringkat tertinggi..ko time tak mizi..aku tgh sgt sgt sgt konfius...dgn kemampuan diri..

amu mejie said...

ct.. tak.den tanyo yo..kalo ekau mkn mondo tu jo..senang la den.he..kalo ekau miow jugak ..den antar ja umah kkngah balik..dia ja tau ekau cano..he


tomatomel... alo, jgn sedey la ila.ang sedey nk tinggai depa..depa syok x kira ang xtaw..he..agurau ja

adat la ila....yg bertemu ttp akn berpisah.lumrah2..lgpon leh jmpa lg ila..tp kalo ang xmau pisah gak ngn depa..sok amik wat madu2 ang ila..he..aku ofer diri xpa..


ang dpt tawarn kan ila tuk smbung tu..elok la...sambut je cabaran tu ila..bkn sume org dapat..

Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya.(al baqarah : 286)

jadi..ang mampu ila..cuma ang lom sedar kemampuan ang tu...chaiyok2 ila.. Rabbuna yusahhil...

~banje aku balik nnti~

CikLieYzaOnline said...

Hahahahahahahahahahah...hahahahahaha.
ekau goi nasik ngn isi ikan temenung dah la.sep duit sikit...hahahahahahahaaaaaaaaa......
haaaaa...mula la nak gelak ni....
hahahahahahahahaha.....

ct_saggie said...

hahhahahaaa

amboi..
nk save duit bg mkn mknn kucing
mknn kucing mahal la..
bg mkn pizza lagi bagus..
xlah tersiksa perut ku ini..

CikLieYzaOnline said...

hahahahahahaha..kat sini xdak ka emoticon gelak guling2 yg mcm kat ym tu?kalau ada,mmg nak bagi gambaq emoticon tu ja sbg komen....hahahahah

amu mejie said...

ct ngn ciklieza... kakngah! ikan goi ngn nasi ka..teruk pada whiskas..haha~.. amboi cik T..bkn men order..pija hut xde..kalo nk lempeng nyioq..ha mai..he~

kakngah upload je pix kkngah guling..sm ja..he

ct_saggie said...

ada ke lempeng nyiok??
hahhaha

lempeng yg ayah ct buat lg sedap..
hahhahaaa
nk gak pizza mijie..
nak la..
plz...
for me....
just for me..
kak liza bagi mkn pizza
heeeeeeeeee

ct_saggie said...

silap tulis di situ...
kak liza bg mkn lempeng..
bukan pizza..
heeeeeeee

_ToMaToMeI_ said...

makasih...makasih mizi...last date 27 ni...aku tgh bepikir lagi..tapi kaki aku sekarangni dah berat nak trima tawaran tu...sbb dapat biasiswa mizi...1500 sebulan...satu sem 6000...pastu yuran kejaan tanggung...aku la ni dok konpius nak sambung ke tidak sebab pikirkan english aku yang tesangat-sangatlah power ni...hehehehe...aku akan cuba mizi..kalo aku bejaya dapat Dr. Rashila...aku akn banje sume kawan2 kita mizi..ermmm....DR. RASHILA..best jgk tu mizi...Erm doa-doakan aku mizi..pakwe aku sangat-sangat menyaport aku mizi...

Qhazi said...

huhu...syok btl dapat gelaran doktor kat depan name..Ir untuk jurutera n Dr. untuk doktor,..n yang penting Cr. untuk seorang kaunselor,..



-ada apa pd nama-

balqissy said...

haha..anda mau no acc bank saya jugakah jika sudah bekerja nanti? sila roger saya private. :P

CikLieYzaOnline said...

xpayah la lempeng lempeng..
lempang ja...heeeeee

amu mejie said...

ct... eh lempeng la sedap..mkn lempeng smbil ditempeleng penah?sedap tu.he...lempeng tu mj gheti la..he..bkn x nk kasi piza..tp x baik tuk tumbesaran ct yg x besor2 ni..xyah la.he

tomatomel...ape dipikir2 lg ila.amik jerk cabarn n pluang tu..x sume org dpt tau..scra x lnsgnya anda diiktiraf akan kemmpuan anda tu..ala..nk kira b.i ngn aku bak kerak bumi ngn atmosfera..he..sllunya otak akn bekerja bila mn ade sstu yg dpertggjwbkn ats kita..mcm tu jugak ang ila..sok bila ang da ade komitmen ngn PHD tu..ang akn otomatik berusaha untuk itu k..kdg2 kita ni bnyak sgt pikir risiko demi risiko..smpai x watper..risiko tu ape2 pon ade..msuk blik air pon leh rebah..cuma kita leh kcikkn skop risiko tu nnti..bnyak lak krujaan bg duwet eh kt ang..bak ckit nk beli piza..he~.. syok la ang jd DR nti..aku dr bombay pon lom tentu lg..cepat2 kawen weh ila..jgn lama ngat dok pegang title pakwe tu..nnti DR lain kebas baru nnyi x kuar sore tym tu..he..mudahan Allah permudahkan untuk ang nnti...

qhazi.. hah..mj doakn qhazi pon dpt CR tu...ada ape ngn nama?xde nama ssh nk pggil..he.. ada ape ngn ic..ada nama~~ he

balqissy.. jap..num akaun bank sy pon lom abes hfl lg nie..he mngkin jugak num ic skli sng nk isi borang nnti..

ciklieza.. tu den serah kt kakngah la nk handle..den ni thp simpti tggi..he

ct_saggie said...

smpi hati mijie nk lempang ct..
smpi hati nk lempang seorng wanita ni...
wanita itu hrs dilindungi dan disygi...
smpi hati mijie.

_ToMaToMeI_ said...

makasih...makasih mizi...nasihat ang mmg sgt beguna untuk aku yang dah ilang kosentrasi ni...hahahaha....DR len kebas????....aku dok plan2 ujung tahun depan mizi...ang balik mesia tak..mizi ang kenai anas tak..dia ni adik faizal tahir...dia masuk kumpulan nasyid..ang tgk la dia ngn akhbar kat youtube dok pekena izwan kumpulan saujana tu...

amu mejie said...

ct...iskh ct, bkn mj..tu kkngah ler.mj tgk tym gak..kdg tu smpai ati jerk..he..


tomatomel..eh bkn saje2 tu..berbayar tu ila..he..25% dr duit bulanan untk aku eh..he...xdelah ila..ko x nk amik pluang tu x mau kwn ngn ang dah..he..insyaAllah blik kot..ujung taun depan..elok la tu..tua dah pon..:P..ahh aku da tgk pon anas tu..lwk..he

_ToMaToMeI_ said...

ahaks..aku tuo ang pun tuo gak la...samo ja umo kita ni...bilo lak ko nak kawen nih...ramai ja yang minat kat ang aku tau...sapa tak mau usband comey cam mizi ni...ang ja yang dok memilih ni...he

amu mejie said...

tomatomel.. sblm tu nk tnya?comey ker?wiwi~~..fitnah tu..laki lmbt tuo ila wlu umo sm..he..lgpon comey je ckup nk kawen ni..bwk comey g market sekor ikan pon org x kasi free mlainkn ngn duwet jerk..lgpon laki tugas nk pimpin kaum ekau yg dogil alang2 ni berat..banyak den kena bljor lg..soal tggjwb... n..ekau tu xpola..ekau gegurl.tima mahar..ni kaum den yg nak ksi mhr ni haa..dah la kaum ekau demand skrg..nyusah kaum den jo..he~~..

_ToMaToMeI_ said...

haha...adoi tekeno batang idung seniri ni...tak sumo cam tu kot mizi oi...comey????...comey la bg aku...ikhlas ni...balik mesia mmg sah la kena bli something kat aku ni..he......

ct_saggie said...

smpi hati mijie..
heeeeeeeee
ct ni wanita tau..
xbek tau lempang2
dosa

amu mejie said...

tomatomel.. ades, baru idung ker?den ingt nk kasi pelepap ats muka ekau tu ha..he~..mmg x semua ila, tp majoriti..aku kalo ckp bab ni mula nk geram!..he. comey ker?ensem la da besar2 ni..wiwi~~.. ang suka comey kan.nnti aku belikan anak onta x ckup bulan kasi ang..comey oo...he..


ct.. x, lempang ckit jerk..nk didik kaum2 korg yg degil nie..he~.tp dlm kadar x mencederakan la..mn x lempang..org ckp tupperware da penuh kek dapor nak gak beli ..pastu gadoh la duit bulanan x ckup la ape la..bla...bla...bla...he~

Qhazi said...

kene lempang sebab beli tupperware jer..??? teruk la is3 ammu nnt.. hehe...




~kejam btl amu~

ct_saggie said...

mijie tak betullll
ct degil2 manja tau...
hahhahaha....

amu mejie said...

qhazi.. lempang skjp je sakit..tp kalo ngabeh duit kesan jgka ms pnjg tu..he~

ct... den x tau ekau mnja ke x.kena tnya kkngah..dia yg pelihara ekau.ntah2..ekau lg garang dr kakngah x..he~