ku HaRap hAdiRnya "UmaR"

5:06 AM at 5:06 AM

Satu pertandingan akhir “SIAPA PALING KEJAM” sedang diadakan dan disiarkan secara lansung ke seluruh dunia..3 peserta akhir sedang bertarung.Antara objek kekejaman yang dipertaruhkan ialah seorang perempuan yang lemah.Terjadilah dialog antara mereka

Peserta 1 : sambil menyepak, menumbuk dan akhirnya merogol perempuan tersebut berkata “haha..aku yang paling kejam…tengok!!”…

Peserta 2: “hahahaha bagus….tapi itu belum cukup layak dinamakan kejam..ko tengok nie”…sambil merogol dengan rakusnya…lalu dibunuh perempuan yang lemah tadi.. “haahahaha sekarang sapa paling kejam…nah..inilah baru boleh diklasifikasikan sebagai kejam”….dengan angkuh dan riak dia berkata

Peserta 3 : sambil tersenyum tanpa berbuat apa-apa “ni korang kata kejam?!nampaknya aku sudah layak dinobatkan sebagai juara pertandingan ini”….tercengang dua peserta tadi… “apa maksud kau?!! Aku dah pon rogol dan bunuh perempuan tu,hahaha….” soal peserta kedua td dengan angkuhnya…. Peserta 3 menbalas “itu belum dinamakan kejam lagi zalim....korang tau siapa perempuan tadi??!!...dialah adik perempuanku..hahaha…aku hanya memerhati dan membiarkan saja dia disepak, dirogol dan dibunuh di hadapan aku tanpa berbuat apa-apa…hahahahahahahahahaha…sekarang siapa yang kejam??sudah tentu aku sebab membiarkan saja adikku diperlakukan oleh korang tanpa menghalang dan berbuat apa-apa…hahaha dan sekarang aku menang!! “kata peserta ke 3 lagi dengan angkuhnya….

Kedua-dua peserta tadi mengakui dan mengiktiraf kezaliman peserta ke 3 tadi….Akhirnya ditabalkan juara bagi pertandingan tu adalah abang kepada perempuan yang dizalimi tadi….. “PUAS..ANGKUH..bersarang di dada peserta ke 3 tadi yang jugak merupakan abang kepada perempuan tadi…..


Peserta 1 : u.s

Peserta 2 : yahudi laknatullah

Peserta 3 : Negara-negara Islam sekarang

Perempuan : PALESTIN

Aku jugak ada terbaca blog sahabat kita mengenai yahudi laknatullah ni…sedari kecil lagi diorang di ajar bencikan islam…antara bait-bait lagu yang diajar pada kanak-kanak yahudi sendiri… “DAGING YANG PALING SEDAP ADALAH DAGING ORANG ARAB, DARAH YANG PALING MANIS ADALAH DARAH ORANG ISLAM”…. Dari kecil lagi dorang dah diajar menjadi yahudi sejati…yahudi yang bencikan bangsa dan agama lain..anak-anak yahudi mengukir ucapan-ucapan di batang- batang peluru dengan riang sebagai posmen untuk dilayangkan kepada anak-anak palestin…



anak palestin..??hanya mampu bersenandung syair-syair dan gurindam sepi,sedih saban malam....menanti ayah pulang untuk makan malam...untuk mengusap debu di muka ayah...

ayah!! kata mereka engkau penjahat
padahal sebenarnya engkau bukan penjahat
ayah!! mengapa mereka jauhkan aku darimu
mereka menangkapmu tanpa memberi kesempatan
untuk menciumku meskipun hanya sekali
atau mengusap airmata ibu......

ibu!!..aku melihat airmata di kelopak matamu setiap pagi
apakah palestin tidak berhak untuk diberi pengorbanan
setiap hari aku bertanya kepada matahari
apakah ayah akan kembali pada suatu hari
ataukah dia akan pergi selamanya sampai hari kiamat
atau dia akan mengusap airmata ibu yang terus menitis setiap hari...??

wahai ayah... dimanakah engkau..??

wahai bayi-bayi yang dijajah
kini telah datang hari raya baru
setelah hari raya tahun lalu
dan bayi baru pun terlahir
sesudah bayi yang itu
dan para syuhada berguguran setelah gugurnya syahid yang lalu

sedangkan ayah masih disembunyikan di sebalik jeruji besi
dalam jel mengerikan yang tidak layak dihuni manusia
mana hari kemenangan dan kehancuran penjara-penjara besi itu..??

malulah kalian...!!!
malulah kalian...!!!
malulah kalian...!!!

aku ingin ayah pulang...........

Kalo ini yg diterapkan yahudi laknatullah…..kita jugak perlu siap siaga mendidik anak- anak kita siapa itu yahudi dan tanamkan sifat bencikan orang-orang kafir yang “HALAL DARAHNYA” bagi kita….yakni kafir yang memusuhi islam… tp apa yang oleh diharapkan oleh anak- anak bangsa kita hari ini??...benarlah kita akhir zaman hanya sekadar buih di lautan…kuantiti lebih tapi tidak pada kualiti….

Dan aku harap kita tidak lagi jadi buih-buih kosong yang hilang di pukul badai lautan..kita mampu untuk jadi gelombang tsunami besar yang bakal membeliakkan mata yahudi laknatullah dan para musuh Islam …insyaAllah...Allahumma amin…

“Saat ini palestin dihujani bedilan peluru…berbumbungkan jet-jet pejuang yahudi laknatullah….di manakah kita??...”



By : UniTe&Fight

13 comments:

~ochie~ (^_^)v said...

salam..
makasey atas info ini...
semoga keganasan ini akan berhenti..


dimanakah kita?? ermm setakat ni aku ada jak kat bilik ni.. huhuu..

aminkhalidy said...

salam....d mna kite?? dlm selimut la miji....

amu mejie said...

wslm...sinis jwpn tu tuan..(^_~)..doakan ana tuan..exam nie...n tuk cik kapohie...ya Rabb..mudahanh keganasan hari ni ada noktahnya..ko duduk la diam2 dlm bilik tu.he

~ochie~ (^_^)v said...

mijie>>>
hahhaha.. adehh aku nak jer duduk dalam bilik ni tggu pinangan dr anak bugis.. lalalal..(control malu2 lu..)

Amin... semoga berakhirnya keganasan n kekejaman terhadap saudara kita di sana.. dan semoga sinar kemenangan n keamanan menyinari tanah palestin.. Amin...
p/s Hanya doa jak ku mampu lakukan setakat ni.. sob3x..

amu mejie said...

ko tggu la chie smpai bersarang lam bilik tu...hehe..ko bank in jak duit tiket..balik la dia nnti..

~ya Rabb..mudahan berkat doamu chie..sama la kita berdoa..hanya ni yg kita mmpu setakat nie...amin ya Rabb~

~ochie~ (^_^)v said...

mijie>>>
adueshh... kena tggu smpai bersarang ka?? aiiii. ciannya aku kalo mcm tu.. huhu.. kan bgus kalo dia dpt balik bulan nanti..
ok juga ka ko ko kalo dia balik?? lalala..

ya mijie.. hanya doa jak yg mampu aku lakukan stkt ini utk tnjukkan aku carrying sgt dekat saudara kita di sana...
yg pastinya.. janji Allah itu benar.. Islam pasti akan menang!!

Fina said...

Sungguh tragis, hampir semua kita mengutuk keras sikap Israel dengan segala aksinya. Namun dengan sangat sadar, kita tahu bahwa mereka tidak akan pernah mendengar umpatan dan kutukan kita, sekeras apapun itu. Ibarat berteriak kepada orang tuli, sekeras apapun omongan kita tak akan terdengar. Tapi dalam hal ini, tentunya bukan Israel yang tuli, namun corong kita yang tidak kuat. Kita lemah.

Langkah revolusioner yang perlu ditempuh sekarang ini adalah: Mendesak para pemimpin negara-negara timur tengah untuk membuka Zona Militer Tertutup yang dilancarkan Israel di jalur GAZA. Mungkin bisa dikatakan ketegasan bukan hanya mengutuk semata. Bukankah kita memiliki OKI, kekuatan kedua selain PBB... Saat ini, berbagai bantuan medis dari belahan dunia mengalami blokade. Jendral Zionis memberi kekuasaan pada tentara untuk mengusir para wartawan dan suka relawan (tim medis & organisasi kemanusiaan). Lalu, apakah kita hanya diam dan bersuaran saja...

Allah tidak akan merubah suatu kaumn kecuali mereka mau berusaha untuk berubah... Kutukan dan kecaman hanyalah hembusan angin yang tak memiliki arah.

aminkhalidy said...

salam....tahun ni klu tak lulus tak boleh naik tahun,tuan ajak la shbt2 p palastin.kita try kat sna plak,bleh join dgn tentera umar.tkut2 la bleh naik makam takwa di sisi Allah,duk dlm bilik je makam jasad naik la.hihi...ana sini slalu doa utk kalian..jgn tggl zikir dgn solat taubat,perkuatkan rabitah..insyaAllah nnti mudah lulus 2..doakan ana sma na..hihi...ameen........

aminkhalidy said...
This comment has been removed by the author.
aminkhalidy said...

Duhai Palestinians...
Aku terjaga kali ini. Aku mendengar malam ini. Aku nampak kamu sekalian malam ini. Aku dapat menyelami kegusaran hatimu itu. Jauh di sudut hati aku mahu berada disampingmu.Tapi apakan daya, aku hanya dapat menonton keperitanmu dari kaca televisyen sahaja. Tapi bukan paparan utama, hanya paparan sampingan sebelum berita sukan. Aku hanya dapat melihat penderitaanmu dari paparan laman-laman web seadanya. Aku hanya dapat menatap kesengsaraanmu dari hebahan surat-surat khabar sahaja. Itu pun di sisipan kedua setiap akhbar di Malaysia ini. Aku hanya dapat menyaksikan kematianmu satu persatu melalui statistik dunia.Duhai Palestinians...
Maafkan aku. Memang kita seagama sesaudara. Tapi apakan dayaku. Hanya doa kupanjatkan.
Ya Allah...Kau perkuatkan keazaman mereka untuk menentang Yahudi Laknatullah.Kau kurniakanlah kekuatan yang luar biasa untuk mereka menghadapi musuh-musuh agamaMu.Kau syahidkanlah mereka dek kerana mempertahankan kedaulatan tanah air tercinta.
Kau berilah kemenangan di akhir episod duka ini. Amin.

amu mejie said...

insyaAllah kemenangan di akhir episod duka ini....ya Rabb

amu mejie said...
This comment has been removed by the author.
amu mejie said...

Kutukan dan kecaman terhadap israel hanyalah hembusan angin yang tak memiliki arah.....saat ini andai sekadar "hembusan" itu yg kita termampu...teruskan lah...insyaAllah akan diperhitungkan di hari azab nnti...

bak kata pak ndak..kalo x mampu wat semua jgn tggl semua..


~hembusan doa mengiringi~