eX-JeM

4:42 AM at 4:42 AM


exam : bab pembunuhan

keadaan diri : sangat mengerikan dan menakutkan rumate

pengajaran : jangan baca pelbagai nota dan berkemeja seterika ke dewan exam tidak membantu anda berfikir

pesanan : jangan membaca di atas katil sambil membuka kipas di musim panas..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


exam : tersirat tersurat, datang menghilangkan yang terkemudian, pegangan dan ikutan, kesepakatan

keadaan diri : berselirat, berbirat dan sukar difahami

pengajaran : mana ada orang menyesal dahulu..semua kemudian..

pesanan : la tahzan..innallaha ma'ana

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


exam : bank boom bank

keadaan diri : sangat kaya dan berinsuran..wiwi~

pengajaran : jangan borak ngan si paklong sebelum exam...dan jangan dengar amu gadd gurau...he~

dialog sebelum exam yang wat aku senyum sambil jawab tadi :-

aku : long...camne bank nak kira untung dia tu?

longygngokngek : ooo....camni..bank tutup pukul 6..dia kira untung kul 7..dia bayar kat kita pukul 8..

aku : hahahaha ngokngek..(doc terang susah2, senang je dia wat teori)he~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dialog kedua :- di stesen burger selepas meroundkan diri bagi melepaskan tekanan peksa..

datang seorang lelaki dari seberang jalan dan kawan amu gadd bertanya :

kwn amu gadd : wei sapa nama dia? (setelah dialih bahasa)

amu gadd : abu lahab!..

aku : haha~~(nak jer aku tampar amu tu ngan beger)

pesanan : jangan kawan ngan dorang ni..hehe~ ades...


exam : kalamullah

keadaan diri : ____________

pengajaran : banyak

pesanan : sepatah kata nabil.. lu pikir la sendiri..




~G.A.M.E O.V.E.R~



by : buboi

17 comments:

aishahumairah said...

salam,gud luck tok amu mejie..
semoga najah=)

CikLieYzaOnline said...

cayok2...cecececehhh..chah umairah dh mula masuk sini..ngeeee

Anonymous said...

salam bro ostad..

kantoi lu same gua. persoklan study mane? (x sempat nk geledah identiti lu) tp mmg sah2 sebelah gua je.

furuq mane?

imtihan mengajar erti membaca..

gua tengah sangap.. pening + berkepul2 input without output.. huhu..

okeh, bitaufik wannajah!

amu mejie said...

echahmairah.. makasey..Allahumma amin..u too chah(^_~)

ciklieza.. hehe~ berbaur gosip di situ. kandang kan luas..sapa2 je leh masuk main dlm ni..bing bling~ he..

mrcokelat.. wslm ostad.he~ kantoi ker?mn der..hak2..dulu aku skolah omputeh.tp x abes sbb jepon attack malaya..he..skang kat unikalima..he~ besa la tu bro..ko jgn perasap otak ngn kemenyan suda..he~ papepon selamat menggembleng..he~

Mak Su said...

terus berjaya :D

Hazerin said...

exam!!! exam!!! bagus bangat ni.

berusaha!

Rashila In Da house said...

Gud Luck.
binajjah..betui dak mizi..
kalo salah tolang ajarkan..
saya budak baru blajar arab...

ct_saggie said...

erm....
mijie@ bingo....
hhahahaa
sowi ar...lama den tak komen...
wakakakakkakkaa.....
den balik jo terus tak ingat dunio dah....
tgk tv pastu tido...
hahahha
betul cko bingo...
jgn amalkan bukak kipas kat katil
confirm terus tido...
hahhahaa

pencinta bahasa said...

salam..
semoga najah dalam imtihan!!

amu mejie said...

maksu.. makasey..Allahumma amin.. kan bagus kalo berjaya terus..he

hazerin.. yah! bagus bagi yg bercuti tidak pada yg sedang exam ...he~ papepon tocei2..

tomatomel.. asal ang tak tulis bigajah kira aci la tu..he~ sllu bitaufik wannajah..aci la tu..he~

ctyam..oo ado ghupenya ekau eh..ekau x ingat dunio xpo..asl akhirat ekau jgn lupo jo..he~ a r..den ni kadang2 kipas tak sempat pusing den dah ghaib dulu..hehe~

penchentabahasa.. amin ya Rabb~ makbul la hendaknya.. doa kanak-kanak ni makbul..he~ tenkiu eh..

Rashila In Da house said...

aku tak sambung???

1. aku tanya abah aku...dia dah tak mampu dah mizi...
2. abah aku dah tak sihat skrg ni..dh tak bwk teksi cam dulu lagi..
3. abah aku, mak aku,akak aku ngn len2..sokong aku keja dulu...nanti ada rejeki depa suh sambung lagi...
4. pesekitaran aku jg macam memaksa aku untk bekerja dulu..

mizi..
aku nak tanya ni..
sblum ni aku igt nak buat istikarah..
akhirnya aku buat keputusan tanpa buat istikarah dulu..
apa hukum nya mizi..
adakah aku berdosa...

amu mejie said...

tomatomel.. owh..xpe ila.mngkin bukan sekarang kot msnya tuk smbung lg..ingt tu..kalo Allah x bagi sekarang kat ang mknnya Allah ade perancangan yg lebih baik tuk ang masa depan...kita merancang n Allah merancang, tapi Allah sebaik-baik perancangan...insyaAllah tak berdosa pon ila.x sambung belajar skang pon x berdosa pon...besar pahala dengar ckp mak ayh tu lg ade la..mngkin tu juga dikira petunjuk mngkin.. time to berbakti kat dorang dulu k..sambung bila2 pon bleh...semoga Allah mmpermudahkan urusan ang..Allahumma amin.....

psst : keja mantep2 ckit.nnti aku balik amik cukai jerk..he~

kirana said...

Exam??? Kacang jer... Errr...maksud Kirana, bawak2 ler makan kacang byk2 yer.. Sambil makan kacang tu, berfikir lerr dan ingatkan semua isi2 nota dan formula2.

Heheheheh...susah jgak kan nak exam nih? Nasib le Kirana dah abih zaman tu!

Rashila In Da house said...

Makasih mizi..

Mizi ajaq le aku cecara nak mencantikkan blog aku ni...
Tak berapa nak pandai le...

amu mejie said...

kirana.. kacang dal ker?he~ kalo la leh mkn kacang time exam tu kan senang.. mslhnya bila da dpt ketas soklan..nk kunyah pon x selera..wuwu~ soklan exam senang jerk kirana..yg susah jwpnnya tu..he~

tomatomel.. sesama~ makaseh jerk?kuih2 xde?he~ nak chantekkn blog? gunakan jela maskara cikit..gincu liplap2 ckit..chantek la tu nnti..he~ xdelah ila..den pon xtau nk koba cmne...den xde garis panduan pon nk wat sume ni..ape den rasa best..rs chantek di mata den..den lekat jerk lam ni..huhu~ chantek da tu blog ekau..simple but nice..wahhh terskeaping lak..he~

Qhazi said...

bile hbs exam?

amu mejie said...

qhazi.. bila dr dah x kasi ketas soklan..abes la..he~ xla, jengok la sini..nnti tau la amu abes bila..