Do it Duit

5:13 PM at 5:13 PM

dulu kita meminta...dan sekarang mencari...seronoknya meminta dan rupanya perit mencari...apetah lagi nak memberi....dan itulah yang aku penah rasa masa bekerja dulu wlupon skjp...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tengat dulu " mak.....ceQ amik duit lam laci nak beli kopok..."letak balik duit! letak balik...kopok kat umah pon hang tak makan"..kata mak....aku pon letak la semula duit tu sblm mak aku bertukar jd superwoman...grr~......dan memberontak adalah emosi pertama yang aku guna bila lam stuasi camni...yela....minta orang tak kasi kan.....cm g minang org tak sudi la (xde kena mengena)...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tapi sekarang.....aku baru mengerti betapa susahnya nak dapatkan yang namanya kertas berkaler tp bernilai tu.....ya...susahnya nak mencari duit....nak ngabeh senang jer...semudah wat cucuq panas yg nak goreng punyalah berejam2 (api dapor umah sewa aku kecik jerk)....nak ngabeh 5 minit jerk...(bab ni rumate aku tau)...hak2~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

...maafkan aku mak...ayah....kerana gagal mengerti 1 tika dulu...



~15 taun kemudian...anak : "ayah..2 hengget!....aku : ahhh xde!!~



by : daNextayah

8 comments:

mr coklat said...

jual tempe.. pastu kim kt mak ayah kt umah.. agak2 xde yg sudi time, try atofun nisa'.. mane taw dye sudi.. xpon aku tlg invitekn ke.. psl duit xde?? jual tempelh bang.. he~

aishahumairah said...

hahahaha,,,amu nk 10igt..plz???hihih

Ochie~(^_^)v~ said...

salam boodak bootak>>>
whuawawawa... nak roti john saru boloeh.. huhu.. betuii la mijie.. memg susah nak cr duit.. kena ada komitmen.. n kena ada kesabaran ni..
syukurla dah ada pglmn kerja ni.. so duit tu sguh bernilai.. hargailah... penat lelah ibubapa.. hehehe

pencinta bahasa said...

salam..
setuju dengan mr coklat..haha..

p.u.j.a.a.n.s.e.7.e.n™ said...

btoi tu btoi..!
aku penah gak keje..tp mase tu x memikirkan tnggngjwb kat sesape,cepat jer duit ake kering..
lenie br nyesa..nak belanje pon kene bajet giler2..

amu mejie said...

mr cukulat : ku x setabah hero tu nk jual tempe.....he~

echah : budak2 xleh pegang duit bnyak2 bak kata haji bakhil...he~

ochious : roti siap! mmh susah pon..bank yg bnyak duit tu pon ko g minta chie...skupang pon dorg x nk kasi...he~

pnchenta bhsa : setuju boleh la kita tetap tarikh....amcm amu cukulat?...he~

pojaan's : serius aku pon...xsempat ujung bulan...ranap..huhu~ kena cr "penasihat kewangan" la cmni...he

CikLieYzaOnline said...

ish..2hengget pun dekut..xpa nak,mai sini amik duit kat makngah naaa ..ngee~

amu mejie said...

cik lily : bukan kedek 2 hengget tu...cm mrh psl mnta 2 hengget la....len kali mnta bnyak ckit..he~ anak minta pasni jwb...dun break my heart...he~