BoSan itu mEmBuNuHKu

1:34 AM at 1:34 AM

ku pandang kiri ada makhluk tido...ku pandang kanan serpihan makhluk lain sedang mengadap laptopnya..ku pandang cermin ada makhluk besor yang sedang bosan di dalamnya...lalu ku buntu..ku pandang lagi ke luar balkoni..deretan biri-biri beratur semacam nak g sekolah sambil dipandu pengembalanya....nak ku join beratur ku bukan biri-biri...lalu ku buntu lagi...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ku cuba mengisi masa kosong ini dengan mendobi baju-bajuku yang hari-hari menjerit "basuhlah kami basuhlah kami".....ya..ku basuh..sidai...dan mud boring kembali lagi...ku buntu kuasa 2...semacam berkawad aku dalam umah yang ala tak berpenghuni pagi-pagi ni ke dapur...ke ruang tamu dengan harapan pling!!..ada nasi ayam atas meja....namun...hampa....ku boring lagi untuk kesekelian kalinya....saat ini ku rasakan perlunya aku seorang pendamping hidup yang bernama isteri....wah!...ni kalau ayahku baca mau jurus pelempang gaban membelah awan peringkat ke 8 hinggap di rahangku ni...lalu ku berenti berangan lagi...nah!..bosan itu datang lagi.....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sabtu.....atau mungkin jugak hari-hari lain...ku tetap boring..nak ku hantuk di dinding untuk hilangkan bosan...sakit...nak ku main itik kuning dalam bilik air sambil menyanyi riang rasanya umur dah paras bapak budak...nak ku jerit dalam umah bimbang kasut bermacam-macam size dalam umah aku melayang di bibirku...sesekali macam nak lari umah..tp berkat kesedaran diri ku tau ke mana aja dapat ku lari dengan duit tak sampai 50 hengget dalam poket..kalo lari pon ke mana ku nak melangkah....akhirnya ku masih di sini...umah kesepian..yang ada hanya dengkuran....owh tidak....aku bosan lagi...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

lalu...aku cuba meluahkan kebosananku ini dengan artikel yg bertemakan kebosanan supaya ...kamu tahu betapa bosannya aku kala ini.....



~aku bosan dengan bosan~



by : bOoDaKBoOsaN

16 comments:

Qhazi said...

..............................

p.u.j.a.a.n.s.e.7.e.n™ said...
This comment has been removed by the author.
p.u.j.a.a.n.s.e.7.e.n™ said...

Moga2 hilang bosan wahai sahabat..

CikLieYzaOnline said...

laaaaa..siannya adikku ini.....
em,kalo dh bosan sgt, pi jumpa tok arab, pi main jongkang jongket gigi...hehehehehehee......pasti hidupmu mmbawa erti....hahahaha

balqissy said...

moga anda masih tidak terbunuh.
mungkin boleh membunuh untuk tidak dibunuh bosan? ya,mungkin

btw, salam :)

amu mejie said...

qhazi... "..........." too...

pojaanahmadnisfu..ya Rabb...nk g damanhur ni bro..ilangkn bosan..ayam sekor k?..he

kaKngah.... meh c ni nk jongket gigi tu..bnyak la dia main ngn arab..he..ape crita gigimu itu kkngah?sudahkn dijongket?

balqissy...makaseh kerana tidak mmbunuhku...he...

CikLieYzaOnline said...

Huhuhuhu..belum dong....doc kat sini takut nk jongket gigi kakngah. Ceh, penat diriku pergi menemuinya, namun hampa akhirnya. rasa mcm nk terbang pi negeri alab, baru ada power...coco pwr rangers...haha

CikLieYzaOnline said...

blog anda tlh ditag oleh blogku..bkn diriku tapi blogku yeeeeee..silalah jwb utk x mghmpakan smua phk.haha.mcm meraih undi lak. Kerna kuingin melihat sejauhmana jiwa anda berkarya tatkala mjwb soaln tag yang benar2 mguji minda. heeeeeee

CikLieYzaOnline said...

Baca posting den yg bertajuk "Untuk Cik Teh....Haaaaaaaaaa.."

Kat situ ada soalannya.Hahahaha.

Den sengaja menyeksakan dirimu untuk mendapatkan sendiri soalan tu supaya proses kebosanan tu kian hilang sedikit demi sedikit.

balqissy said...

saya belum bosan untuk membunuh ;P

amu mejie said...

balqissy....tp saya sudah bosan menunggu awak membunuh...lambatnyer~~...he

Ochie~(^_^)v~ said...

salam ziarah incik mijie>>>
hohoho.. bosan tahap naga ker tu.. alalal.. cian bapak budak ni.. hah

nak kawen uda dia ya..
cpat2 ar najah.. ada jer org tu nunggu ko kat uma tu.. huhu

mcm konal jak ayatmu tu yg perenggan pertamam mijie..
pndg kanan ker kiri ker nmpk org sodang tito. tu musti incik boogies.. n yg berdengkur tu pun mst rangking dia juga tu kan.. hahhahah
na na naa. kalo dia bc entry mu ni.knyg la ko dgn dengkuran cap nagaberak kapur.. hahhahaha

amu mejie said...

ochie...diam2 ko situ..hehe..mksdku disitu..naga yg bedengkur...kalo nda mau tgk naga hembus kuar kapor...jg n bising2...he

anasxz said...

amboi.. bosan gilla ka. sian2 sian2...

takyah kawin lagi.. relax dulu.. awai lagi..

semalam tu kira ok la tu, boleh perabih 2 tajuk, malam ni pulak melepas.

aku pun ngantuk gila. lepas isyak lena.

esok pagi leh kot? camna? betoi ni.

hehe..

Qhazi said...

qhazi rasai kebosanan yang mengila itu kini,...b.o.s.a.n.


~np ammu hantar cik bosan kat qhazi~

Mrs Udin said...

ish3 sadis membaca kanda nye story mory ni...nk repot ayahnda la pat "wife" tu! kekekeke