BaHteRa paDaNg paSiR

11:25 AM at 11:25 AM

macam yang kita tau..menatang yang paling sinonim ngan padang pasir ni tak lain tak bukan adalah encik unta yang ensem...unta jugak merupakan makhluk yang menjadi mukjizat bagi Nabi Salleh a.s...dan kali ni..rentetan dari kisah le tour de egypt pas imtehan ni...aku berjaya mendera encik unta tuk bawa aku reronda...wat julung-julung kalinya merasa naik unta nie....


memang gayat..........tinggi jugak encik unta ni sebenarnya...sampai ada yang menjerit-jerit..terutamanya kak kembor..bak kata dia la pas balik dari reronda ngan encik unta ni....aku suka tengok encik unta ni masa nak parking...ternyata encik unta ni antara menatang-menatang yang paling tertib dan sopan...waktu nak parking dimulai ngan kaki depan n disudahi ngan kaki belakang..layak la kalo aku bagi gelaran "unta melayu terakhir" kat beliau...


kadang terpikir jugak camnelah orang-orang terdahulu berhijrah berhari-hari naik unta ni sedangkan aku yang naik tak sampai 2 jam dah tak boleh catwalk...hmmm...tapi demi kelansungan iman dan islam umat masa akan datang digagahi jugak...besar pengorbanan diorang..


~semoga Allah sentiasa memberkati dan mencucuri rahmat ke atas mereka yang berhijrah...ya Rabb~



by :oNta

10 comments:

Ochie~(^_^)v~ said...

Salam Mijie>>
eiii mijie dah dpt peluang naik Unta.
paling ochie suka babak dlm gmbr ni ialah.. mijie tersenyum bersama unta.. perghhh cantik gak senyuman korg berdua erk..ahaksss...

ni naik unta ni dr mn nak ke mana sbnrnya???

amu mejie said...

wslm miss kachiepo...
eleh mo kata org..cuba tgk dia senyum...2x5=10..he...tu sebenarnya test untuk iklan kayu sugi..ngee..

naik dari belakang mo ke depan la bah..mn ada unta jalan mengundur..he

~senyum itu sedekah~

aku...ikin ariffin.. said...

salam...
jelesnya...tgk org tue dpt naik unta..dh tue nampak cam serasi plak..unta pun sengih jerk jumpa mijie..keh keh keh..

Ochie~(^_^)v~ said...

amu mijie>>
wakkaka... ya meh?? mana ochie tau korg wat iklan kayu sugi..
yerla.. manala tau tgh buat babak iklan batu pasir.. hohoho....

comelnya unta tu senyum... hohoho...

aiii..org ckp..naik unta nak ke mana? taulah bah pg depan.. :P uwek

amu mejie said...

wslm ikin..mudah jerk nk suh unta tu senyum kalo taw taktik...bisik kt tinga dia.."ko nk senyum x nak?kang x bayar kang"...he..

~sekali ngn tuan dia senyum..takut x dpt duit~

amu mejie said...

chie...wat iklan batu pasir pe..nmpak unta tu kunyah pasir ker?he...kalo unta tu guna colgate rsnya terus ochie kenan kan?he..

yala ba bos..betul la jwpnku tu..mn lagi unta tu mo pegi..ke depan jak la..he

~unta mereng jerk mengundur~

aShiQeiN ariffiN said...

salam...alamak mijie..sy bru perasan satu pict awk tu...awk kepit kepala unta..smpai tersembul gigi unta tu...cian incik unta....ish2..sadeesss btoi la...kih kih kih..

Mr. Anas said...

adu..
mizi weh.. camna hang pi pekup tengkok unta tu.. tercekek la dia.

hahaha... tu. dan tu pi buat aksi2 romantis ngan unta... rilex la..

sabaq sat... dan.. dan.. insya Allah..

amu mejie said...

cik qien...bkn sng nk leh pluang menyemack down unta ni...he..tu kira kategori cedera ringan je tu..


~can u smell what unta is cooking~:D

amu mejie said...

anas....he..xper..adegan romantis x dosa..kasihkan sesama makhluk...jais pon x leh tgkap...he..


~ahmad jais pon x marah~