al KiSaH MaKa teRseButLah kiSaH 1 maWaR

4:18 AM at 4:18 AM


nama saya mejie..saya tinggal di sebuah pulau yang agak kepulauan..umur saya separa abad.saya masih bersekolah di sebuah sekolah yang dipanggil sekolah..sekolah saya besar, sebab kalo sekolah saya kecil susah untuk menampung saya yang besar ini...saya belajar di dalam kelas satu mawar..hari-hari saya sekolah..cikgu ramli sudah tido, mari kita main (ini tak de kaitan k)

dan seperti biasa bagi setiap sekolah itu akan ada peperiksaan (owh peperiksaan..kata remy lagi dalam gila-gila remaja)..kebanyakkan kawan-kawan saya sudah pon cuti sekolah kecuali yang bersekolah di sekolah memandu.. tetapi saya belom lagi mula peperiksaan inikan lagi nak bercuti..pasni saya plak cuti sampai lebam..yeah~

sebelum menjelang peperiksaan yang tak brapa lama lagi..seeloknya saya perlu membebaskan diri dari segala dosa terhadap Allah dan juga makhluk-makhluknya kerana ia akan memudahkan lagi tahap kelajuan saya menjawab semasa peperiksaan..ini juga kerana dosa sesama makhluk tidak akan terhapus melainkan dengan kemaafan yang diberi oleh makhluk itu sendiri..

maka sebab itulah saya menulis karangan yang buruk ini untuk meminta maaf kepada semua makhluk bumi yang pernah dilukai, dibunuh, dipukul, didera, di segala di yang dilakukan oleh saya dalam sedar atau mamai atau sengaja atau tidak sengaja atau tersilap atau seakan-akan tersilap..(berapa banyak atau daa) oleh perbuatan atau lisan saya yang tak bertulang ini..khususnya teman-teman, rakan-rakan, sahabat-sahabat di alam maya ini....sudilah kiranya kalian melupakan lantas memaafkan segala dosa-dosaku yang hina tapi ensem ini...dan kalau yang sudi membaca yasin atau berdoa sangatlah saya hargainya..moga jasa baik kalian akan dibalas dengan sejuta kebaikan..ya Rabb~~ sapa yang tolong baca yasin bagitau saya...den banje korang pulut kuning..

kesimpulan yang bersimpul di sini..harap sudilah kiranya kalian memafkan saya yang dhoif lagi hina tapi kachak...sekian karangan saya yang buruk untuk tahun ini..sudilah memaafkan..tolong la..tolong la..


لا يؤمن أحدكم حتى يحب لأخيه ما يحب لنفسه

“Tidak sempurna iman seseorang kamu sehingga kasih kepada saudaranya seperti mana kasih kepada dirinya.”
Hr Bukhari dan Muslim.


~5 bintang : disemak oleh cikgu kamu~



by : meJieyaNgDhoif

3 comments:

CikLieYzaOnline said...

hahahaha...
nk mtk ampun ka,
mai sini bawak pulut kuning siap ngn gulai ayam dulu naaaa..ngehehehe.dh kenyang perut,baru kuampunkan..heeeee

mejie,den nk mtk ampun gak ni..
den tlh menggelemerkan ekau td..
dlm segmen mesra interaksi..
den main tipu..haha
den guna nama ekau..konon2 ekau pilih lagu untuk diputarkan...pakcik dj ni yg suh den main tipu..heeee.ampn yo..gelemer nama ekau td..wiwiwi

mr coklat said...

walupon rasenye xde wat pape tapi dgn sifat prihatin dan rendah diri gua maafkn lu.

imtihan mengajar erti bertuhan.. huhu..

astaqfirullah al'azim..

amu mejie said...

ciklieza.. hehe~ leh jerk..nak ayam mati excident ke langgar lari??hehe~ mcm kita ni kkngah susah kenyang la..he~...ooooo nama den dicetak rampok yerk kkngah..bayar royalti ler pe lagi..he~ pakcik mano yg brani paksa ekau ni kkngah..saje xnk idup lama la tu..dia lom kenal bing bling den..hehe~ len kali lau nk guna nama den jgn guna time lagu tomok berkumandang k..hehe~

mrcokelat.. makaseh la bro dengan rendah dirinya memaafkan aku yg rendah ini..he~ yaps..salah kita xtau kan.kdg tu ade je terguris ati (napa aku emo ni)he~ yaps..kerdilnya kita bila kesusahan mcm ni..bro cokelat.. mudahan najah k~