mEeTuNcLeaRaB

10:25 PM at 10:25 PM

silap matakah atau mata yang silap?........tp kejadian semalam mmg nyaris-nyaris wat aku nak bertukar menjadi super saiya..tp memandangkan aku jenis kategori kenderaan berat di sebelah kiri...x seswai lak rasa..nak ja tukar jadi maginboo....jumaat..12 dec..tempat kejadian kat gomlah..satu stesen yang kebiasaannya aku naik nak ke kaherah...mansurah...dan macam-macam tempat lagi la..tapi semalam aku ke alexandria ataupun nama manjanya iskandariah binti pe ntah.....masa aku kat gomlah aku ada beli something yang berharga 3 geneh duit sini...aku hulur duit seratus...bukan banyak tapi itulah duit yang aku ada..sesapa ingin menderma salurkan sumbangan anda ke rancangan bersamamu mejie..wawa...aku ada tanya sebelum nak bayar tuh.."dey macha..ada duit tukar tak nie??..(setelah dialih ke bahasa aku yang tengah bengang)...dia pon dengan berbekalkan idung mancung boleh wat rak kasut baiknyer dia senyum cam kambeng ckp "adalah macha"....aku pon kasi la....barang 3 geneh jadi bakinya 97 geneh...tak terlintas dan tak terpikir pulak yang kat mesir ni ada david copperfield yang memang fail...masa baki dipulangkan kat aku...kebiasaannya aku akan kira semula..(bab duit ni orang gila pon pandai)....kira-kira tak cukup plak 50 sen a.k.a nus geneh..aku pon minta la lagi 50 sen..(jangan salah anggap dulu...bukan berkira..tapi jangan bagi muka..sok dia geget tinga)...masa aku minta baki aku semula...datang la kawan dia ni..memang strategi terancang betul..dia plak buat kalut gelabah..lebih kurang gini la dioalog dia "haa...pesal-pesal?...aku bilang la elok-elok sama wak arab ni yang aku nak baki...dia pon tarik duit aku nak kira sebab dia takut aku tipu..aku kasi la semula untuk kiraan kedua..sebab takut aku yang salah..kang tak pasal malu-malu unta kat situ..dia sambil kira depan aku satu persatu..pastu memang tak cukup 50 sen(nasib baik betul..fuh!!)...dia pon wat-wat la kalut cam best minta baki lagi kat tokei dia...pastu kiraan semula berlaku..satu persatu dia dok terhegeh-hegeh himar kira duit..aku pon ngangguk jela...dah betul kan dia kira...a ah asyik sekali aku tengok dia kira...dia tnya "cukup?...aku pon aiwa..sony..toshiba ape sume kuar la...dia kasi la kt aku..aku pon tanpa syak wasangka taruk aja terus lam poket yang memang dahagakan wang ringgit..cewah...yang paling best sebelum aku beredar dari situ...arab tadi yang sibuk biawak tuh sempat mendoakn kesejahteraan aku(arab yela kan...muja je lebih..ni nk hangen la ni)...muka punya la suci ala-ala pas mandi guna sabun persil sambil doakan aku....aku pon beredar la...tak sampai 3 4 minit dari kedai..terdetik di hati nak tengok duit aku semula....cabut je duit semula aku dah panik..baju aku mulai pecah-pecah..tandanya aku akan bertukar menjadi hulk jap g...aku kira-kira semula duit aku hilang 40 geneh...mak ngaiiii......dia rembat 4o geneh tuh..banyak tuh leh sara aku seminggu jugak la.bagi korang memang cikit la..tapi di negara ni 40 besau taw..25sen pon boleh bercerai laki bini deme ni lagikan plak 40....dia dapat 4 puluh..aku dapat peluh..aku pon dengan riak muka hangen cam bini tak masak tengahari campur lapar patah balik g kedai...aku beletiaq la kat dia sambil kasi semula duit suh dia kira...dia pon ngan muka tak bersalah lansung kira sambil minta kat tokei tambah balik duit aku lagi 4 puluh tuh.....perghhh!!..lansung tak ada ucapan maaf maupon pesanan lalulintas..dia bagi duit aku semula ngan muka slumber derk jerk..aku pon cam kelu seribu bahasa...aku berlalu camtuh jer dari kedai tanpa sepak terajang...nak sepak camner..bulu kaki dia je dah panjang dari aku..petah lagi kaki dia...dia pulangkan semula duit aku pon da kira bleh bagus la..hampir aku sujud syukur atas jalan tar gomlah tu..tapi kang kena langgar dek tremco..abes duit beli ubat jerk...


Dalam keta aku asyik mikir jerk..camner la dia wat magic tadi haaa..rasa terpukau dengan kiraan tadi..tapi aku rasa tangan dia yang cepat..campur plak aku yang rabun cikit-cikit ni...magic-magic..sebaris dengan david copperfield gayanya...cuma rambut jer keras cam david arumugan..makaseeeehhh!!...sambil menghirup udara berdebu aku masih berpikir tentang tadi..memang Allah gerakkan hati aku untuk kira semula...Allah!!...aku tak pasti sama ada berkat doa kawan-kawan aku sebelum melangkah keluar rumah atau keberkatan solat sunat musafir atau doa kesejahteraan arab magic a.k.a pencopet tadi kat aku yang termakbul??wallahu taala a'lam..........zZzZZzZz.....aku tertido lam keta..aku cuma berharap cepat sampai jer..ZzZzzZzZZ


moral citer : jangan pergi alex dengan mat zul lagi...haha...takdelah..jangan marah eh..kih2...moralnya jangan berlalu pergi camtu jerk kalo terjadi..sepak dulu sedas dua sbb dalam keta nanti mesti anda merancang sambil berkata "kalau la tadi aku smack down..ternyata hanya angan-angan....he..salah tuh..iskh tak baik sepak....moralnya..jangan beli barang bernilai 3 geneh..beli habis seratus..sebab arab tuh dah tak ada baki nak curi lagi...kalo berani try la dia amik duit tokei dia...kalo nak dengar "zikir" maki tanpa melodi...haha...


by : HuLkTuiiH...

6 comments:

norsaritanaini said...

ish..ish...sempt lagi dia buat magik tuh, seb baik tergerak hati nak kira...kalo mcm sy ni la...dah balik rumah baru nak kira....takkan nkgi tuntut semula kalo tak cukup...konpem orang tak percaya...hidup la dlm kerugian...uwaaaaa...

amu mejie said...

huhu..agknya dulu arab tuh sekolah harry potter kot..kih2...mmm sy pon bukan selalu kira pown..cuma tergerak hati mungkin masa tuh..Allah gerakkan hati tuk cek balik...nasib la jugak lembut hati meetunclearab tuh kasi semula...kalo x jgn harap la...hati keras cam batu piramid..tp bukan majoriti la...

Erwan Parman said...

hang kan peyokong setia Dr. M, awwat hg tak ikut cara dia buat blog... ini tulih panjang2...hg nak celen nageeb mahfouz ka apa???

Mr. Anas said...

mizi weh.
kira baguihla hg dapat arab lagu tu.. kira tok syeikh besaq dah tu.. ambik2 pastu bagi pulak..

huhu.. tak penah jumpa dek aku tu. hang kena pi ceramah kat dpm habaq arab ni baguih sangat.. pemorah.. hahah..

takyah wat keja cam tu.. bagi duit seratus pi beli chipsy.. nak tukaq duit eloknya pi kfc atau mukmin. tangtu mmg tempat tukaq duit besaq..

amu mejie said...

wooo erwan parman..ni blog jiwaraga mn der sangkut politik2 maa..he..aku mmg penyokong setia dr M...dr MEJIE...kih2...

amu mejie said...

ntah la anaszx...aku rasa ilmu dia mmg lagu tu kot..kalo kita sedar dia kasi..x sedar dia joli la..wawa...aku bukan saja nk guna duit besor tuh..aku da terdesak xdak fakah sgt dah...da menda nk jd...kenangan tuh...he....aku kenal lg arab tuh...jom kita p wat skli lagi nnti...nak??he