MenCaRi siApa aKu..

8:35 PM at 8:35 PM

ntah...kadang aku sendiri khilaf siapa aku...untuk apa aku hidup dan untuk apa aku dihidupkan..seperti roda yang terkadang atas dan terkadang bawah..begitu jugak iman aku sebagai manusia yang bukan maksum...kadang sepi...kadang bosan dan kadang gembira yang dibuat-buat mengisi jadual harian hidup...semangat yang hilang ntah ke mana..prinsip yang terbang melayang..jatidiri yang lesap hilang...bingung....bingung dengan tuntutan hidup yang mendesak..harapan yang digalas bahu..impian yang dipertaruhkan..aku bingung sendiri..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
aku gagal mencari titik mula..serabut dengan kusut... dan aku hilang punca yang dulu di genggaman aku sendiri..terasa diri seolah jatuh di jaringan labah-labah gergasi ciptaan sendiri...kiri kanan mengikat..kaki tak mampu melangkah dan tangan kaku untuk menghayun....sukar rasanya melepaskan diri dari jaringan sarang keserabutan jiwa yang bukan pinta aku....hidup mendatar...sepi sunyi, lali serabut..kusut mengikut..aku mangli..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


oh Tuhan......aku harap sinar di akhir gelap...aku pohon ketenangan di sebalik keserabutan..aku berdoa moga ada esok untuk aku terus bangun berlari..dan aku damba kemenangan di akhir episod duka ini....ya Rabb...

~hidup ini memang bosan..tapi esok masih ada~


by : keRDiL

5 comments:

Ochie~(^_^)v~ said...

looor... mijie.. bosan ka??
ish ish ish.. lek ko jooo.. ceriakan hidup anda dengan senyuman..hhuhu..

amu mejie said...

lek la bah nie..kalo x dah lama ku tiruk dr ats umah ...buhsan smtimes tu...


~thankz chie~

Ochie~(^_^)v~ said...

andu na... kasihan anak boodak bootak ni... hehhehe...
kalo lama2 ko fikir sgt ni.. kompom boodak bootak selamnya la ni. hahha.. ops.. terlover uda.. heheh..

ur welcome incik mijie ;)

Illyani Ismail said...

hehe hidup bosan kalau kita fikir ia bosan.. semua tu akan berbalik pada set mind kita.. kalau kita set bosan bosan la ia... yup esok masih ada, jadi bagn pagi esok dengan hari yang ceria walaupun ia adalah bosan... teruskan perjuangan... kerana saya pun tgh berjuang mecari siapa diri...dan memaknakan diri nie.. hurm.. apa yang sy mengarut erk...hehehe salam..

abqary said...

cerikan hidup anda dgn celcom..hehehe..