peNguBat JiWa

4:10 AM at 4:10 AM


alhamdulillah...hatta ke saat ini aku juga kita masih punya baki untuk bernyawa..syukur-syukur..bagi yang tak bernyawa pon kena syukur gak sebab dah tak punya masa buat dosa lagi..n balik ke topik asalnya..sebenarnya aku nak wat kempen ni..selalunya kita dengar kempen pilihanraya la..kempen alam sekitar la..makcik bedah yang kempen anak dia la..n macam-macam lagi..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jadi hari ini kita adakan kempen SATU ORANG SATU TERJEMAHAN..tejemahan ape? dah tentu terjemahan AL-QURAN..ada orang panggil ianya tafsir..bagi aku tafsir lebih besar dan tebal dan menghuraikan dengan lebih terperinci..tak kisah la..apa pon istilahnya..janji tiap orang miliki satu...hari ini kita leh tengok ramai orang bukan islam dah mula yang mengkaji al-Quran untuk mengelirukan umat islam sendiri..jadi dengan memiliki terjemahan sedikit sebanyak dapat mengurangkan risiko disaiko apek lonsi.. (untuk rujukan)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

bagi yang ada alhamdulillah...yang belom ada..diharap mampu untuk ada satu..kalo majalah mangga leh beli kan...maskulin plak leh wat koleksi..apa salahnya tiap orang satu..isteri satu..anak satu..diri sendiri satu...yela...sebagai umat islam..kita punya kitab agung yang perlu dibaca dan difahami..sekurang-kurangnya tau apa yang terkandung di dalamnya dan jugak sebagai pengubat jiwa-jiwa yang luka..sebagaimana firman Allah subhanahu wa taala di dalam kitab AgungNya :

Dan Kami turunkan dari Al-Quran (sesuatu) yang menjadi penawar serta rahmat bagi orang-orang yang beriman, sedangkan bagi orang-orang yang zalim (Al-Quran itu) hanya akan menambah kerugian. (al-Isra: 82)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

okes...bagi kengkawan sejiwa aku di alam maya ni..boleh la kita sesama iklankan kempen ni k..insyaAllah selagi mana ada yang beramal dengan saranan anda..pahalanya mengalir sampai ke "sana"...insyaAllah mudahan...

sabda Nabi SAW" apabila mati anak adam itu maka terputuslah segala amalannya kecuali 3 perkara : amal soleh yang dikerjakan semasa hidup, ilmu yang dimanfaatkan serta anak soleh yang mendoakan ke atasnya"


psstt : kempen ni bukan untuk echipse,cokelat k..he~




~tak buat semua..jangan tinggal semua~




by : kiTa

6 comments:

aishahumairah said...

InsyaAllah..semoga semua org mendpt syafaat dr al-Quran=)

Kelebar Malam said...

Surah Al-A'raf ayat 200,

"Dan jika kamu ditimpa sesuatu godaan syaitan, maka berlindunglah kepada Allah. Sesungguhnya Allah maha mendengar lagi maha mengetahui."

pencinta bahasa said...

salam..
saya baru mengkaji surah Al-Baqarah tapi dah banyak sangat saya dapat..cuma bayangkan kalau kaji satu al-Quran..Masyaallah..mesti luas ilmu kita kan?
mari kita mengkaji al-Quran bukan sebagai satu kitab kosong tapi satu kitab yang penuh misteri yang harus dibongkarkan!!

amu mejie said...

echahmairah.. yaps~..amin2..moga kita tergolong dalam golongan tu..ya Rabb~

kelebar... alf syukran di atas perkongsian yang bermakna tu..nyit~^^

penchentabahasa.. wohoo..tahniah dan selamat beramal.setuju 200 peratus kata kamu..bongkar dan kongsi sama ea..barakallahu fik..

Qhazi said...

alhamdulilah,,..dah ada dan jadi teman sejati sekarang,..
semoga kekal..

amu mejie said...

qhazi.. alhamdulillah n istiqamah k.eceh amu pon x semantep qhazi nie..he~