SepAtaH kaTa AyaH...

4:39 AM at 4:39 AM

ayah pernah cakap dengan aku..."jangan mati sebelum waktu"...tapi pada masa tu kata-kata ayah tak lebih dari sekadar angin yang berhembus..datang dan berlalu..tak ubah jugak macam orang lalu lalang di tol-tol lebuhraya...singgah dan pergi..tapi hari ni..setelah kenangan diulit semacam ada sesuatu yang menginjak akal tuk aku berfikir dan selami semula kata-kata ayah.."jangan mati sebelum waktu"..ringkas tapi bermakna...satu dorongan buat aku atau insan lain yang bergelar anak ayah..maksud ayah dengan kata-kata tu, ayah tak nak aku hidup sekadar hidup..jasad bernyawa hanya sebab masih bernafas...ternyata ayah nak aku jadi satu jasad yang hidup dengan nafas dan matlamat...dengan kata yang lebih tepat..jangan terus kecewa selagi mana ada baki peluang walaupun seminit...bagi ayah, orang yang menjadi hamba kekecewaan dan putus asa ni hanya hidup pada pandangan mata kasar tapi mati pada hakikatnya...

-----------------------------------------------------------
daripada Abdullah bin Abbas Radiallahu'anhuma berkata : Rasulullah S.A.W bersabda :"ada dua macam nikmat yang selalu disia-siakan oleh sebahagian manusia, iaitu nikmat sihat dan kelapangan masa"..(riwayat Bukhari)


dan hari ini..kata-kata ayah terus mengisi hari-hari kosong aku......


by : aNakayAh

NokHtah teRaKhiR...

3:59 AM at 3:59 AM

usah ditanya...mengapa aku..mengucap salam terakhir kepadamu murakib peksa..wah! nak jer aku nyanyikan lagu Allahyarham sudirman ni kat murakib peksa bila nokhtah terakhir mula dilabuhkan di atas raja kertas yang tak bernyawa tu tadi...saat nokhtah terakhir dilabuhkan di hujung ayat yang ntah betul ntah tidak aku mula dapat rasakan pembuluh-pembuluh darah aku da mulai stabil sejak sekian lama mengecut mengembang dek imtehan..perut pon mula menyanyi seakan-akan lagu di ambang sore nyanyian ahmad jais..minta tuk diisi..walhal tadi tak lansung aku terpikir soal lapar...fuh!!!!! satu helaan nafas panjang aku lepas..kepuasan yang tak terungkap..bagi kanak-kanak yang bergelar student mcm aku ni..kepuasan itu memang susah nak diobjekkan...kepuasan yang aku alami bila terakhir mula aku coret di atas sekeping kertas putih yang hanya berharga beberapa sen tetapi bernilai dan memberi impak yang amat besar lam hidup aku...kertas yang jugak bakal merubah masa depan aku....ape yang menerawang dalam fikiran aku sekarang hanya beberapa kalimat...ta A wau A kaf A lam...insyaAllah
..........................................................................................................................................................................

aku bergerak kluar dari "perang" dengan riang rianya...aku menyedekahkan senyuman pada semua orang walaupon dia tak memerlukan..terkedek-kedek aku balik...lihaf makin tebal plak rasanya makin dipandang...debush!! aku mula meniruk katil tanda protes lalu hilang ditelan lihaf belah lihaf bertangkup..bertemankan merdu suara D"lloyd dan diselang seli madah indah bait-bait lagu Ebiet G ade aku mula.......zzzZZzZZ...rasa cam...ZzZZZzzzZZz...aku...ZzZZZzz..aarrr aku...nak ZzZzZZZzz.............ak...ZzzZzzz....

p/s : ntah pape..ngee...ini tandanya aku da abes imtehan..hoho..papepon layan jela..hihi...zasss...ZzZzZzZ aku...nak..ckp ZzZZzzzZZ.....owh aku..ZzZzzZ


by : K0Ma

aMaNat tERaKhir daRi Ibu

8:18 PM at 8:18 PM

kalau ini amanat ibu : Muhammad!..Demi Tuhan yang memiliki Al Aqsa, hingga saat ini ibu tak pernah sesal untuk mati demi palestin.Dan ibu tak pernah menyesali takdir dengan kelahiran engkau wahai anakku..Hiduplah engkau untuk kesinambungan perjuangan ini..



Kalau ini amanat ibu : Muhammad!..sekarang palestin hanya ada kita..Tangan-tangan kitalah yang akan melindungi tanah ini dan untuk mengembalikan kegemilangan islam di palestin.Bangunlah kamu untuk teruskan berjuang...

Kalau ini amanat ibu : Muhammad!..saat ini ibu akan pergi untuk selamanya.Usah diratapi pemergian ini.Teruskanlah bernyawa demi Al-Aqsa.Jangan generasi akan datang memandang jelik dan hina kepada kita disebabkan tangan yang kita sembunyi dari pembelaan Al-Aqsa..Jangan biar sejarah terus menulis tentang kelemahan kita..


Kalau ini amanat ibu : Muhammad!..tinggalkanlah jasad kaku ini..Jasad yang tidak mampu meneruskan perjuangan untuk Aqsa walau sekadar doa.Tinggalkan jasad ibu dan pergilah melempar batu-batu untuk kelansungan jiwa palestin yang mengharapkan pembebasan.Moga batu-batu ini akan menjadi saksi perjuanganmu nanti..

Kalau ini amanat ibu : Muhammad! semoga syahid milik kita...innalillahi wa innailahi rajiu'n..al- fatehah..

Bagaimana kah perasaan anak ini dan apakah keadilan yang diharapkan akan membuka mata dunia?Pejamkan mata kamu buat seketika serta bukakan hati...sudah tentu kalau boleh kamu ingin menjadi seseorang yang akan bangun dan membela nasibnya.

~malulah kalian yang hanya menjadi penunggu setia untuk palestin...tunaikanlah hasrat "ibu" walaupun hanya sekadar hembusan doa~


"Akan ada kemenangan di akhir episod duka ini"...Allahumma amin...



by : aku,dia&palestin






ku HaRap hAdiRnya "UmaR"

5:06 AM at 5:06 AM

Satu pertandingan akhir “SIAPA PALING KEJAM” sedang diadakan dan disiarkan secara lansung ke seluruh dunia..3 peserta akhir sedang bertarung.Antara objek kekejaman yang dipertaruhkan ialah seorang perempuan yang lemah.Terjadilah dialog antara mereka

Peserta 1 : sambil menyepak, menumbuk dan akhirnya merogol perempuan tersebut berkata “haha..aku yang paling kejam…tengok!!”…

Peserta 2: “hahahaha bagus….tapi itu belum cukup layak dinamakan kejam..ko tengok nie”…sambil merogol dengan rakusnya…lalu dibunuh perempuan yang lemah tadi.. “haahahaha sekarang sapa paling kejam…nah..inilah baru boleh diklasifikasikan sebagai kejam”….dengan angkuh dan riak dia berkata

Peserta 3 : sambil tersenyum tanpa berbuat apa-apa “ni korang kata kejam?!nampaknya aku sudah layak dinobatkan sebagai juara pertandingan ini”….tercengang dua peserta tadi… “apa maksud kau?!! Aku dah pon rogol dan bunuh perempuan tu,hahaha….” soal peserta kedua td dengan angkuhnya…. Peserta 3 menbalas “itu belum dinamakan kejam lagi zalim....korang tau siapa perempuan tadi??!!...dialah adik perempuanku..hahaha…aku hanya memerhati dan membiarkan saja dia disepak, dirogol dan dibunuh di hadapan aku tanpa berbuat apa-apa…hahahahahahahahahaha…sekarang siapa yang kejam??sudah tentu aku sebab membiarkan saja adikku diperlakukan oleh korang tanpa menghalang dan berbuat apa-apa…hahaha dan sekarang aku menang!! “kata peserta ke 3 lagi dengan angkuhnya….

Kedua-dua peserta tadi mengakui dan mengiktiraf kezaliman peserta ke 3 tadi….Akhirnya ditabalkan juara bagi pertandingan tu adalah abang kepada perempuan yang dizalimi tadi….. “PUAS..ANGKUH..bersarang di dada peserta ke 3 tadi yang jugak merupakan abang kepada perempuan tadi…..


Peserta 1 : u.s

Peserta 2 : yahudi laknatullah

Peserta 3 : Negara-negara Islam sekarang

Perempuan : PALESTIN

Aku jugak ada terbaca blog sahabat kita mengenai yahudi laknatullah ni…sedari kecil lagi diorang di ajar bencikan islam…antara bait-bait lagu yang diajar pada kanak-kanak yahudi sendiri… “DAGING YANG PALING SEDAP ADALAH DAGING ORANG ARAB, DARAH YANG PALING MANIS ADALAH DARAH ORANG ISLAM”…. Dari kecil lagi dorang dah diajar menjadi yahudi sejati…yahudi yang bencikan bangsa dan agama lain..anak-anak yahudi mengukir ucapan-ucapan di batang- batang peluru dengan riang sebagai posmen untuk dilayangkan kepada anak-anak palestin…



anak palestin..??hanya mampu bersenandung syair-syair dan gurindam sepi,sedih saban malam....menanti ayah pulang untuk makan malam...untuk mengusap debu di muka ayah...

ayah!! kata mereka engkau penjahat
padahal sebenarnya engkau bukan penjahat
ayah!! mengapa mereka jauhkan aku darimu
mereka menangkapmu tanpa memberi kesempatan
untuk menciumku meskipun hanya sekali
atau mengusap airmata ibu......

ibu!!..aku melihat airmata di kelopak matamu setiap pagi
apakah palestin tidak berhak untuk diberi pengorbanan
setiap hari aku bertanya kepada matahari
apakah ayah akan kembali pada suatu hari
ataukah dia akan pergi selamanya sampai hari kiamat
atau dia akan mengusap airmata ibu yang terus menitis setiap hari...??

wahai ayah... dimanakah engkau..??

wahai bayi-bayi yang dijajah
kini telah datang hari raya baru
setelah hari raya tahun lalu
dan bayi baru pun terlahir
sesudah bayi yang itu
dan para syuhada berguguran setelah gugurnya syahid yang lalu

sedangkan ayah masih disembunyikan di sebalik jeruji besi
dalam jel mengerikan yang tidak layak dihuni manusia
mana hari kemenangan dan kehancuran penjara-penjara besi itu..??

malulah kalian...!!!
malulah kalian...!!!
malulah kalian...!!!

aku ingin ayah pulang...........

Kalo ini yg diterapkan yahudi laknatullah…..kita jugak perlu siap siaga mendidik anak- anak kita siapa itu yahudi dan tanamkan sifat bencikan orang-orang kafir yang “HALAL DARAHNYA” bagi kita….yakni kafir yang memusuhi islam… tp apa yang oleh diharapkan oleh anak- anak bangsa kita hari ini??...benarlah kita akhir zaman hanya sekadar buih di lautan…kuantiti lebih tapi tidak pada kualiti….

Dan aku harap kita tidak lagi jadi buih-buih kosong yang hilang di pukul badai lautan..kita mampu untuk jadi gelombang tsunami besar yang bakal membeliakkan mata yahudi laknatullah dan para musuh Islam …insyaAllah...Allahumma amin…

“Saat ini palestin dihujani bedilan peluru…berbumbungkan jet-jet pejuang yahudi laknatullah….di manakah kita??...”



By : UniTe&Fight